Gå til innhold
Arkivverket

[#41712] kan noen hjelpe med å tyde kirkebok


Gjest Thorbjørn H. Thorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Thorbjørn H. Thorsen

Jeg prøver igjen det gjelder ekteskap 41 Jeg klarer å lese noe men noen ord er vanskelig slik som tittel til brudgom og forlovere samt adresser . håper noen kan hjelpe- det er fra kirkebok København 'Helligeaand' 1852mh Thorbjørn H. Thorsen

bilete1189.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Anbefaler LEVIN, J. (RED.). Kjøbenhavns Adressebog for 1856. Kbhvn., G. Iversen, (1856). Finnes på antikvariater. Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Dette må bli mere eller mindre gjetting:Ungkaren: Store B-rønd-strædet 95. Jomfru: W..ralskastet 21, 1.forlover: Golfersgade 132, 2. forlover Kasto.... 302.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Jomfuen bor i Vimmelskaftet 41 og ungkaren ser ut til å være graveur (gravør), mens forloverene ser ut til å være skomagere. Ungkarens bosted har jeg litt problemer med, men store Br??dstrædet. Jeg skal se litt på noen gamle kart jeg har, så finner jeg det nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Brugommen bodde kanskje i Brøndstædet. Det var to små gater som het Brøndstrædet og Lille Brøndstrædet. Gatene lå mellom Trinitatis kirke og Kongens have syd for Rosenborg slott. Brøndstrædet var en liten tverrgate til Gothersgate. Det ser ikke ut til at gaten eksisterer idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.