Gå til innhold
Arkivverket

[#41717] Anne Christoffersdatter BRANDEN, f.29.12.1824. Gausdalen


Gjest Gunnar Andre Myhre
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunnar Andre Myhre

Søker etter opplysninger om hennes OPPHAV.Hun ble senere gift med Paul Olsen Bergumsenget, under Helleberg. Familien flyttet senere ut(1871) til ØRE i Tingvoll.(IKKE Aure som det har fremkommet)hvor hun ble skilt og jeg ikke har klart å spore familien opp, untatt min oldefar Paul Hansen Helleberg som er barnebarn av overstående Anne og Paul.Hilsen Gunnar A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Hei GunnarEr du HELT sikker på at hun kom fra Gausdal? Jeg fant hun her i Follebu og datoen stemmer:ANNE KRISTOFFERSEN Birth: 29 DEC 1824 Christening: 02 JAN 1825 Follebu, Oppland, Norway Parents: Father: CHRISTOPHER PEDERSEN Mother: SONNOV CHRISTENSDRMvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Andre Myhre

Hei Lars.Jeg er ikke sikker da mine info om henne stammer fra FT.1865 i Gausdalen under Bergemoen og der er hun oppført født i Gausdal. Da jeg ikke har funnet BRANDEN heller spurte jeg her.MVH Gunnar A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruth Gaustad

Kanskje Bergemoen ikke er Bergemoen, men B o r g e m o e n, det er en plass som heter det. Og Helleberg og Bergumsenget er ikke langt derfra. Branden er kanskje B r e n d e n, stedet og familienavnet finnes i Svatsum.Det er lengst nord i Vestre Gausdal og Follebu er lengst syd i Østre Gausdal Vet ikke om dette er til noen hjelp, men det kan være en ny søkemulighet. Hilsen Ruth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Andre Myhre

Hei Alle. Under Bergumsenget i Ft.1865 finner jeg henne gift, med Paul Olsen ,og disse er min oldefars besteforeldre, men jeg tenkte mere på BRANDEN i 1801 for ev. og finne Annes foreldre siden hun brukte dette gårds-/plassnavnet.Gunnar A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Solbrå

Er litt på tynn is (igjen) her men kan prøve en teori. En Iver Kristensen 85 år er førådsmann i Branden i Øvre Svatsum i folketellinga i 1865. Det kan være samme mann som er tjenestekar på Sønstebø i 1801, og som er døpt 28. okt 1781 iflg. Familysearch, foreldre Christen Iversen (og Anne Joensdatter gift 8 juli 1780 iflg. Familysearch). Dette foreldreparet er det samme som er telt på Aspesletten i 1801, sammen med døtrene Gunnild og Synnøve. Denne Synnøve Christensdatter kan være mor til Anne Kristoffersdatter født 29. desember 1824.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Gunnar Andre Myhre

Hei Bjørn. Har byttet mailadresse siden sist så jeg har ikke fått denne meldingen. Men; Branden hørte til Aspesletten så dette kan være noe.Hilsen Gunnar A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.