Gå til innhold
Arkivverket

[#41733] Oppslag: Sveio 2 - Gards- og ættesoge. Bjelland


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Jeg ønsker opplysninger om Randi Sigvesdtr Dommersnæs og Bendik Torbjørnsen BJELLAND, samt deres etterkommere.MVH Arnfrid Mæland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Tusen takk, Vi holder nemlig på å lage et slektstre etter våre tippoldeforeldre Håkon Larson Skeie Espeland og Madel Hermansdatter Opsanger Dommersnæs.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Om Sigve f.1909 står det at han er gift med Malene Nilsdtr. Sveen f.1908 d.1971.Barn: Randi Gurine f.1945, gift Bjelland. Siden neste ledd er nålevende personer, kan jeg sende dette i en mail til deg. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Ja, jeg kjenner henne godt, men du kan sende det, så slipper jeg å plage henne nå. Så sender jeg henne heller alt når jeg er ferdig.Takk igjen,Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roger Fossum

Lie skal tydeligvis være Li fordi at under 21. står det slik:21. Torbjørn Torbjørnson Lid d. 1862 d 1951. Gm Anna Andersdtr. f 1871, Sundfør Skjold. Uvisst kva år ho døydde. Barnlause. Pleieborn: 1. Torborg Serine f 1888. 2. Nikolai f 1906 g Karmøy. 3. Erling f 1915 gm Dagny Bendiksdtr. Bjelland, b på Li.Torbjørn kjøpte bruket i 1890 og var brukar til 1930. Han skilde ut bruket sin part av bnr. 5 og 6. Torbjørn var stuert.Som du ser så er det ulike årstall når Erling var født. Både 1914 (under 23) og 1915 nevnes.Det står ikke hvor Hans Kristian Nilsen kom fra.Mvh Roger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Så vidt jeg vet var både Dagny og Signy barnløse, likeledes Martha som var ugift. Men hva skjedde med Torbjørn, står det noe om det?Lid, altså nabogården til Bjelland??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roger Fossum

Nå fant jeg foreldrene til Hans Kristian:Sveio II, side 13:13. Nils Johannes Sivertsen Sveen f 1870 d 1955. Gm Gurine Hansdtr. Sveio f 1872 d 1958. Born: a. Olav Reginius f 1896 g Sveio. b. Sigfrid Karoline f 1898 g Sveio. c. Hans Kristian f 1901 g Sveio. d. Karl Johan f 1904 d 1929. e. Mandius f 1906 g Apeland søre. f. Malene f 1908 g Bjelland. g. Nils f 1911 g Sveio. h. Gustav f 1914 g Sveio. i. Reidar f 1917.Nils kjøpte bruket i 1899 og var brukar til 1941. Han skilde ut bnr. 14, 22, 23 og 27.Mvh Roger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Signys far bodde på gard nr 41 og farfaren på gard nr 40. Nr 40-23 er ikke nevnt i 1900-tallingen, men det er vel ikke kommet med.Takk igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Hans Kristian som var gift med Signy Bjelland er bror til Malene Nilsdtr. som var gift med Sigve Bjelland. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.