Gå til innhold
Arkivverket

[#41734] Oppslag: Sveio 2 - Gards- og ættesoge. Aase


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Jeg ønsker opplysninger om Håkon Theodor Sigvesson Dommersnæs gm 1) Thea Serine Annensdtr AASE 2) Svendine Aanensdtr Aase, samt om deres etterkommere.Mvh Arnfrid Mæland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roger Fossum

Fra Sveio II, side 47.50. Håkon Theodor Sigveson Dommersnes, Sveio, f 1868 d 1945. Gm 1. Thea Serine Aanensdtr. Aase f 1875 d 1916. Born: a. Sigrid Marie f 1895 gm Gustav Lokna, b i Haugesund. b. Aasta Sofie f 1897, ug. c. Sesilie f 1899. I Amerika. d. Håkon f 1900 gm Hanna Danielsdtr. Birkeland, b i Haugesund. e. Johannes f 1901. f. Thea Serine f 1906 gm Lars Kaldestad, Kvinnherad. g. Sigve Martin f 1909 g i Durban, sjømann. h. Anfinn f 1913 d 1936, sjømann. i. og j. Theodor og Tora f 1915 2. Olava Svendine Aasmundsdtr. f 1883 d 1957. Born: k. Sofie f 1915 d 1969. l. og m. Borghild og Marta f 1919. Marta gm Peder Haraldsen, Utbjoa. n. Hermann f 1922 g Åse.Håkon kjøpte bruket i 1916 og var brukar så lenge han levde. Han skilde ut bnr. 20. Håkon var sersjant. Han åtte og eit bruk i Færås.51. Håkon Håkonsen Dommersnes, Åse, f 1900, kjøpte bruket i 1946. I 1974 selde enkja hans til deira arvingar. Frå bruket er skilt ut bnr. 20 og 29.Mvh Roger Fossum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Sigve Martin og konen har jeg funnet i 'Gravminner', de døde i Sandnes.Thea Serines etterslekt kjenner jeg.Så spørs det om noen kan finne ut av hvor det ble av Tora, Theodor og Sofie alle født i 1915? og Borghild f 1819. Også Herman g på Åse. Hvem er hans kone? Dersom det er snakk om levende personer så send det til affi@online.noEn tante av meg, som er 96 år akkurat i dag, fortalte på telefonene i dag at et av barna var gift på Bømlo, kanskje Rubbestadneset, barnløs, men hun kunne ikke huske hvem det var... Noen ide?Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.