Gå til innhold
Arkivverket

[#41737] Oppslag: Ølen 3, Gardar og ætter på Bjoa


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Hei igjen,jeg trenger opplysninger om Peder Haraldsen (Utbjoa?) og Marta Håkonsdatter Dommersnæs (Aase) f 1919.Mvh Arnfrid Mæland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

I Ølen III, side 309 står det: Peder Severin Haraldsen (Johnsen) f.1918 fekk skøyte på denne eigedomen av farmora Anna Gunnarsdtr. Bruket fekk namnet Oppheim. G.m Marta Håkonsdtr. Dommersnes frå Sveio f.1920. Har bygd ny løe og bustadhus. Han har hatt maskinstasjon med jordbruksreiskap. Ingen born. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Ja, (nå snakker vi om andre enn i denne tråden!) han har ingen opplysninger om Herman, som jeg spurte om. Roger Fossum er også engasjert i emigrasjon fra Søndre Sunnhordland og Haugalandet. Har hatt kontakt med han også. Har fått mye hjelp av Ken Nordberg i California, samt en tremenning av meg som studerte i USA i 1948.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddny Barmen

Mor mi er frå Utbjoa. Ho opplyser at Peder og Marta Haraldsen ikkje hadde barn (dei er døde). Men Peder Haraldsen hadde mange han var onkel til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.