Gå til innhold
Arkivverket

[#41744] Elisabeth Minde Kjellevold, f. 1857 på Minde. Hvem var hennes foreldre?


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Kan noen hjelpe meg med å finne foreldrene til Elisabeth Minde, f.22.7.1857? Hun ble gift med Rasmus Hansen Kjellevold. De bodde på Laksevåg og Rasmus drev eget verft på Laksevåg, men flyttet i 1897 til Porgrunn. Eldste sønn, Hjalmar, ble født 26.11.1880 på Aarstad.Jeg takker på forhånd for all mulig hjelp!Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei Rune! Takk skal du ha for responsen!Men siden hun skrev seg for Minde og at etter hun giftet seg bodde de i Aarstad sogn så er det vel mest sansynlig at hun var født på Minde?Mvh.Birger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg vet ikke om du la merke til det, men 1865-tellingen viste at de bodde på gården Minde i Haus. Her er imidlertid ekteskapet, og farsnavnet til Elisabeth var Monsdatter.Lenke Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hjertelig, hjertelig takk til Berit og Rune for hurtig og effektiv hjelp! Dere er utrolige til raskt å finne frem!Jeg drømte jo ikke om at det var Minne i Haus, tenkte bare på Minde siden hun skrev seg for det. Dette var kjempebra da har jeg grandonkelen til min kone på plass!Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Jeg har et spørsmål angående datoen for Elisabet sin fødsel. Kan man stole helt på datoene for hennes fødsel hos Mormonerne? Jeg har nemlig fått fra familien at hun ble født 22.7.1857Mvh.Birger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Alt som finnes på FamilySearh bør sjekkes mot kirkebøkene. Men ser du nærmere på ekteskapet i innlegg nr.5 ser du at fødselsdatoen der er oppført som 15.07.1857. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Takk igjen Rune!Da får jeg stole på det for kirkeboken for Haus det året er vell ikke lagt ut enda?Mvh.Birger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.