Gå til innhold
Arkivverket

[#41746] Husmann Christopher Henriksen i Ullensaker ?


Gjest Bente Borgen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bente Borgen

Christopher Henriksen, omtrent 1823 i Ullensaker var gift med Anne Marie Olsdatter, f. omtrent 1820. Jeg finner dem som husmannsfolk i folketellingene 1865 og 1875 i Ullensaker, men kommer ikke videre bakover. Er det noen som vet noe om deres foreldre... eller også om deres barn ? Eller når de døde og deres barn ?Bente Borgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Borgen

Takk Gunn! Jeg har disse opplysningene. Er ikke sikker på at det er den riktige Christopher som er født i 1826, finner ikke noen bekreftelse på det fordi jeg ikke har tilgang til kirkebøkene.Bente Borgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Det er mulig at dette kan være Anne marie Olsdatter f. Ullensaker her: LenkeDet er litt mere usikkert, for det finnes flere mulige damer med samme navn omtrnt samtidig her i området. Skal se om jeg kan finne flere holdepunkter.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Det var fint at Carsten fant vielsen i kirkboka for det er nok rett dato, den litt usikre kilden jeg fant har 1. jan 1848.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ved foreldresøk på Christopher Henriksen og Anne marie Olsdatter fant jeg føgende barn i samme kilde. Bør nok sjekkes mot kirkebøker:Hans Olavus Kristoffersen f. 29 feb , dpt 24 april 1848Henrich Marius Kristoffersen f.29 nov 1850, dpt 5 jan 1851Carl August Kristoffersen f. 3 jan 1854, dpt 19 feb 1854Birthe Marie Kristoffersdatter f. 18 feb 1858, dpt 18 april 1858Karen Mathea Kristoffersdatter, f. 26 may 1861, dpt, 1 jan 1862 Alle dpt i Ullensaker.( Med forbehold om rett avskrift.) Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her har du også vielsen til Christopher Henriksens foreldre: LenkeDette stemmer vel bra med det som Cartsten har funnet i kirkebøkene om vaksinering og også nevnt som far ved vielsen 1848.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Borgen

Tusen takk Carsten og Gunn! Helt utrolig. Jeg har lett etter familien i flere år, uten resultat. Har et sted at Chtristopher døde 22.12.1877, men vet ikke om dette stemmer. Vet dere noe om barna? Riktig med de barna du fant, Gunn. Hva skjedde med dem? Jeg vet bare at Karen Marthea døde i 1903 på Borgen. Jeg er etterkommer av henne. Men hva med resten av familien ?Bente i Bergen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg vet ikke noe om denne familien, men jeg lurer på om dette kan være sønnen Henrik i 1875-tellingen i Ullensaker? LenkeDet er jo bare en av døtrene som ser ut til å være hjemme hos foreldrene i 1875-tellingen.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Til slutt legger jeg inn dødsfallet til Karen Mathea også, men det har du vel fra før? LenkeVet ikke om jeg kan hjelpe deg med flere opplysninger.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Borgen

Takk igjen! Historien forteller at Christopher døde av at han hogget seg i beinet når han var i skogen, men vet ikke om dette stemmer. Noen som har tilgang til kirkebøker fra 1877 ?Mvh Bente i Bergen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.