Gå til innhold
Arkivverket

[#41755] Gunnulf Olsen Myre fra Vinje i Telemark f. ca. 1830


Gjest Kenneth Bratland
 Del

Recommended Posts

Gjest Kenneth Bratland

Gunnulf Olsen Myre gifter seg i Hamre prestegjeld med Gurina Bergesdatter Haukedal f. 1833 d. 1875: LenkeEr det noen som vet hvem foreldrene til Gunnulf var og hvilken gård han var født på i Vinje i Telemark. Har prøvd å sett på Familysearch uten at jeg klarte å løse det selv.Mvh.Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg legger en lenke til vielsen fra denne kilden også: LenkeDet står jo begge fedrenes navn fra kirkeboka 1859. Ole Gundersen Myre var far hans, det finnes gårder i Telmark som har Myre eller Myrene i navnet. skal se om jeg finner noe om hvor Gunnulfs slekt kommer fra.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er en gård i Vinje som muliges passer, håper noen kan slå opp i bygdebøker for området for å se om Ole Gundersen kan komme herfra?LenkeMvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg legger en lenke til Gurine og ektemann i 1865 også: LenkeHan står tydelig født i Vinje her også, så jeg håper noen kan hjelpe deg med oppsalg i Kirkebøkene, om det ikke finnes opplysninger om hvor faren og moren kommer fra.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Som du ser kalles Gunulf for Gunder i 1865 tellingen. Jeg søkte litt etter en Gunder Olsen f. i Telemark med far Ole Gundersen, og da fant jeg denne karen: LenkeAlder passer , men så var det fødested da? Jeg er ikke så godt kjent i området i Vinje at jeg vet om dette kan være i nærheten?Mulig jeg kan finne navnet på et kart . Foreldrene kan jo ha flyttet mye omkring og hatt tilknytning til Myre i perioder ?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Bratland

Jo jeg har da sett på noen kandidater på Familysearch blant annet din kandidat. Problemet er at min kandidat skal være født 7. nov. ca. 1830. Dermed er jeg like langt. Derfor håper jeg at hvis det var noen som dro kjennsel på ham kunne eventuelt gi meg en pekepinn på hans opphav.Mvh.Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ja, jeg greier ikke å komme inn i det arkivet med kirkebøker for Vinje, dessverre.Ellers har jeg prøvd å finne Skafsaa, og det skal være i Tokke Kom. Fant litt om kirken her: LenkeDet ekteparet Ole Gundersen og Ingeborg Aslaksdatter fikk flere barn døpt her i tillegg til den Gunnar som ble døpt 20 feb 1832. De andre barna finner du ved foreldresøk, men jeg håper at noen kan hjelpe deg med kirkebok for Vinje 1 nov 1830. Kan hende noen kan så opp dette som har lett tilgang til kildene.Lykke til! Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mary Farrell

Gunnulv Olavson Myren, b. 7 Nov 1830 at Myren in Rauland annex of Vinje, son of Olav Gunnarson Myren, b. abt 1788 (unknown where), and wife Ingerid Gunnulvsdtr Grytebekk, b. abt 1800 in Kongsberg according to her confirmation, dtr of Gunnulv Braaten & Guri Eivindsdtr.Gunnulv O. Myren is on the 1858 Vinje removals list with a destination given as Bergen.Mary Farrell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg kan bekrefte opplysningene fra Mary Farrell. I skannede kirkebøker for Rauland, Telemark- ministeralbok 1814-1859 side 32 post 1 finner jeg følgende: Gunulf født 07.11.1830 døpt 01.01.1831, foreldre Ole Gundersen Myren og Ingeri Gunnulvsdtr. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

I samme kirkeboks finner jeg på side 195 post 1, ekteskap 04.02.1827 mellom Ungkarl Ole Gundersen Myren, 38 år og Inger Gunulfsdtr. 26 år. Det er ikke opplysninger om foreldre verken i ministeral eller klokkerboken. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.