Gå til innhold
Arkivverket

[#41759] Dødsmeldingar for Bergen


Gjest Gunnar Sigdestad
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunnar Sigdestad

Bergitte Bergesen døydde i Bergen d. 3. januar 1953. Ole J. Bergesen døydde 18. oktober 1966, Haugevn. 35a. Eg lurer på om dette var mann og kone, og om det går an å finne ut kvar dei var fødde, fødselsdato og evt. kven foreldra deira var og om dei hadde born.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Ole Johan Bergesen, født i Davik 14. august 1883, døde i Bergen 18. oktober 1966. Han var enkemann etter Olise Bergitet Bergesen, død 4. desember 1960. Hun var født i Trondheim 19. mars 1882, og etterlot seg barn fra sitt første ekteskap (Lorentsen): en sønn og to døtre. Ole J. Bergesen etterlot seg ikke barn, og som arvinger står broren Jakob B. Hagen, Nordfjordeid, søsteren Serina Kvernevik i Måløy og en datter til avdød bror Bernt Bergesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sigdestad

Eg lurer på om Olise var gift med Dagbert Lorentsen som døydde i Bergen d. 11/4-1939? Står det evt. i dødsfallsprotokollen jentenamnet hennar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Svaret på spørsmålet er nei. Olise Bergitte hadde vært gift med Ulrik Lorentzen, og ekteskapet var oppløst ved kgl. res. 21. mars 1915. Yngste datter var født i Trondheim i 1908.Hun giftet seg igjen i Kristiania (Wexels) 4. august 1919 med Ole Johan Bergesen. De drog til Amerika. Hun returnerte i juli 1928, han 30. januar 1931.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Folkeregisterkortet sier at hun var født 'Johannessen'. Jeg hadde håpet at vigselsprotokollen fra Wexel menighet i Oslo var lagt ut i 'Skanna kyrkjebøker', men det var bare en fødselsprotokoll å finne så langt.Men det ligger ute mange fra Trondheim, kanskje Olise Bergitte, født 19. mars 1882, lar seg finne der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.