Gå til innhold
Arkivverket

[#41761] Svensk skomarkare i Norge


Gjest Marianne Westman
 Del

Recommended Posts

Gjest Marianne Westman

HejSnälla Norge hjälp mig hitta ättlingar till 'min skomakare Erik Westberg, f 1857-07-09 i Torp, Medelpad, Sverige.Detta vet jag om honom och hans norska familj: Utvandrade till Norge 1891-05-27. Gift med Stina född 1850 i Bamble Barn Emma f 1889, Fritz f 1894 och Sigvart f 1894 Bosatt i Brevik Bosatt i Kristiania Finns i folkräkningen 1900 för 0804 BrevikDet jag önskar få veta är: När kom Erik till Norge? Emma är född 1889, är hon Eriks dotter eller hade Stina henne när hon gifte sig med Erik? När gifte sig Erik och Stina? Vad hette Stina som ogift? Hennes fullständiga födelsedata? Är pojkarna tvillingar? När flyttade familjen från Brevik till Kristiania? Vart tog familjen vägen sedan? Gifte sig barnen och fick egna familjer? Finns det nu levande släktingar? Jag skulle i så fall vilja komma i kontakt med dessa.Har försökt leta i Digitalarkivet men lyckas inte. Har fått de uppgifter jag har på Anbytarforum i Sverige.Vad betyder 'mellombels' (bustad)?Jag tackar på förhand för all hjälp jag kan få.Vänliga hälsningar Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Dåpen til Stina - etter FS:STINA TORESEN FemaleEvent(s): Birth: Christening: 01 DEC 1850 Bamble, Telemark, NorwayParents: Father: THOR STENERSEN Family Mother: ELSE ANDREA BERNTSDRMessages: Extracted birth or christening record for the locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the birth or christening date.Source Information: Batch No.: Dates: Source Call No.: Type: Printout Call No.: Type: C420494 1834 - 1869 0178264 Film NONE Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Westberg, Erik Skomakare (ogift man)f. 9/7 1857 i Torp, Västernorrlands län (Medelpad)Utvandrad 27/5 1891 från Kvarstående Obefintliga, Torp, Västernorrlands län (Medelpad) till NorgeKälla: Husförhörslängd, s. 575Emibas emigrationsakt: Torp Y 1891 012Har Medelpad cden, skal se hva jeg finner. Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Westman

Tack snälla ni för alla svar.Vet någon av er hur jag ska få reda på om det finns några levande släktingar idag i Norge?Bästa hälsningar och en trevlig helgMarianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.