Gå til innhold
Arkivverket

[#41764] Om lostjenesten i Nordland omkring 1875


Gjest Frank Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Frank Johansen

Min tipp-tipp-oldefar (og opphavet til mitt etternavn) Johan Fredriksen er i FT 1875 for Gildeskål i Nordland oppført som 'Fast Lods' ( se [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=7&filnamn=f71838&gardpostnr=422&personpostnr=2732&merk=2732#ovre>Lenke ), og hans enke Hanna Hansdatter i FT 1900 oppført som 'Lodsenke med Pension' ( se Lenke ).Dersom han var statslos, finnes det vel informasjon om ham i ett eller annet arkiv.Jeg lest om losarkivet ved SiB ( se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Det mest naturlige vil være å rette spørsmålet til Statsarkivet i Trondheim. De har losarkiver, men i de oversiktene jeg har for hånden, er materialet der av ganske ny dato, og fra Trondheim losoldermannskap. Det er derfor langt fra sikkert at de kan gi positivt svar på henvendelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.