Gå til innhold
Arkivverket

[#41772] Paul Pedersens etterkommere


Gjest Aksel Einar Mathiesen
 Del

Recommended Posts

Gjest Aksel Einar Mathiesen

Hei Hedmarkinger.Jeg trenger hjelp til å finne etterkommere av bror til min oldemor Marit Pedersdtr Bredeveien i Sør-Fron. Deres foreldre var: Peder Paulsen og Anne Hansdtr. Nystuen i Ringebu.Den/de jeg da leter etter er: Paul Pedersen f.18 aug. 1839, g.m.Karen Mikkelsdtr.den 4 jan. 1866 på Ringsaker. Barn (som jeg har reg.): Peder f. 29.06.1866,- Mathea f. 29.06.1866 og Even f. 30.07 1867.Her slutter alle de spor jeg har. Er det noen som kan hjelpe meg videre ?Mvh. Einar..................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aksel Einar Mathiesen

Til Gunn. Svaret på ditt spørsmål er 'Ja'. De fikk 8 barn. Jeg har oversikten/etterkommerne for tre av denne søskenflokken.Men,- for at det skal bli en mest mulig oversiktlig debatt, så har jeg valgt å starte med Paul.Det er da Pauls etterkommere jeg er ute etter, og derfor bør debatten konsentreres om nettopp det.Mvh. Einar.............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Flott at du fikk hjelp til å finne dem på emigrantlistene. Jeg prøvde i går å finner dem på utflytterlister fra Ringsaker, men fant dem ikke der. Tenke også at de kunne ha reist ut av landet, siden vi ikke fant dem i 1875 eller i 1900-tellinger.Håper du får hjelp av spesialister på utvandrere til USA for å følge dem i folketellinger der over.Lykke til! Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Halvorsen

Hei igjen,På dette nettstedet http://www.norwayheritage.com fant jeg følgende:'Announcement for excellent passenger accommodation on the Argonaut. Newspaper announcement from 'Hamar Stiftstidende' 26. Feb. 1869: Excellent passenger accommodation to America. The emigrant ship 'Argonaut' 313 ½ Com.-Læst, (Norwegian Commercial lasts) now mastered by Capt. Peter A. Stibolt will sail on April 8th from Christiania to Quebec with passengers. The fee is low. People that are going to emigrate must take contact in time to get good places on board. (Agent) S. E. Nielsen, Store Strandgade no 10, by the stock exchange Christiania.In 1869 the ship Argonaut departed from Christiania on Apr. 19th. She was sailing in in ballast, carrying 272 steerage passengers and 3 cabin passengers. There were two births and one boy died of cholera on the voyage. She arrived at Quebec on June 19th. This year the Argonaut was mastered by Capt. P.A. Stibolt, with a crew of 17.'Ut fra oversikten over skipets avganger fra Norge med emigranter, kan det se ut som Argonaut kun hadde 1 avgang årlig. Har ikke funnet noen passasjerliste for reisen i 1869, men agentens navn står jo omtalt i annonsen i Hamar Stiftstidende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aksel Einar Mathiesen

Takk til deg Kjell. Så kom også denne brikken på plass. Dette burde jeg selv ha funnet ut av. Også Pauls søster Oline utv. til USA. Det er flere fra denne søskenflokken eller etterkommere av disse som har gjordt det samme.Jeg lager noen nye innlegg under debatt, ang. øvrige søsken som jeg er på leit etter.Mvh. Einar....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.