Gå til innhold
Arkivverket

[#41773] Kvinnherad - Hans Andersson Malmanger født. ca. 1832


Gjest Anders J. Moen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anders J. Moen

Hans Andersson Malmanger født. ca. 1832 var i 1865 maler i Florø og gift med Iverise Berntsdtr. Grimeland fra Førde født. 24.11.1825.Jeg har problemer med opphavet hans. Kan han ha vært en sønn av Anders Hansson Malmanger død 1850 82 år. Da ville faren i tilfelle ha vært ca. 65 år da han fikk barnet.Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Det kan ikke være den Anders Hanson som døde i 1850. Han var gift med Anna Jonsdtr. som døde 62 år gammel i 1832. Det siste barnet de fikk, Ragnhild ble født i 1813. Det er kanskje en annen mulighet når det gjelder Anders Hanson f.1802 og g.m Kristi Pedersdtr.f.1793 fra Dønhaug i Kv.herad. De fikk et dødfødt barn på Malmanger i 1829. Har ikke funnet flere i første omgang, men jeg skal lete vider. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Her er familien i Bergen i 1875 uten at det gir en løsning på saken.Kanskje noen av barnas navn kan gi et pekepinn om opphavet? Se vedlegg. Mvh. Johan Arthur Hansen

bilete1210.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Hvis det skulle være Anders Hansson Malmanger f.1801 og g.1828 med Kristi Pedersdtr. f.1793 på Dønhaug i Kv.herad som er far til Hans f.1831, så er de i 1865 bosatt på Gjerde i Etne. Se Lenke Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Skålnes

Her er den korrekte linken til 5: LenkeEg har aldri høyrt om Nielsetræ, men i registeret til Etnesoga er det nok desse me finn under garden Ve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Takk skal du ha. Da kan det være den Hans Anderson f. på Malmanger i 1831 og bosatt i Florø i 1865. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Foreldre til Anders Hanson f.1802 på Malmanger er : Hans Kristensson f.1762 d.1841 g.m Anne Torsdtr. Myklebust f.1762,d? Foreldre til Kristi Pedersdtr.f.1793 var Peder Gunnarsson f.1759 Gjerde,Løvfallstrand i Kv.herad g.m Brita Johannesdtr. i hennes 3 ekteskap. Peder ble funnet druknet ved Skorpelandet i 1794. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Til Anders! Jeg så ikke innlegget ditt(nr.10) Det kom samtidig med mitt. Derfor fortsatte jeg med å lete. Bra at det ble en løsning på saken. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.