Gå til innhold
Arkivverket

[#41774] Hjelp til å tyde kirkebok Ibestad


Gjest Eirin Høiby
 Del

Recommended Posts

Gjest Eirin Høiby

Kan noen se hva det står på s. 33, nr.19 i Minestrialbok for Ibestad 1901-1914 (Elvine Amalie)? På forhånd - takk! Mvh Eirin Høiby

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Kirkeboka Lenke23/3 - 4/5 (hjemmedøpt)- 19/7 (kirken) 1903 Elvine Amalie x). Foreldre: pike Ovedia Dorthea Hermansen, bosted Grov, f. 1873 og enkemand Hans Markussen, bosted Sandstrand i Trondenes, f.? Hjemmedøpt av Hans Berteussen Djupvik. Vidne Kristine Hansen.x)tilhører Pinsemenigheten på Rallnes?FAddere: Handlelsmand Elisæus Olsen og Hustru, ungk. Ole Hansen, g.m? (hm.?) Hans Bertheussen og Hustru.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heiKan legge til at Hans Andreas Markusen f. 1861 på Sandstrand (Se Familie til foreldre på 290 i Folk og slekt og nr 326 står ekteskapet)Han er av Lørgstør/Traneslekten på både far og morsiden.Hva brukte datteren du spør om, som etternavn.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eirin Høiby

Takk. Jeg skaffer opplysninger til min venninde. Elvine var hennes mormor. Vi visste bare navnet Ellingsen (hun ble gift med Edlund Ellingsen-hans 3. ekteskap og han hadde i alle fall 17 barn)men på nettet har jeg funnet at hun het Larsen. Vet ikke hvor hun tok det navnet fra, og denne familien har ikke visst hvem hennes far var før jeg nå fant det i de scannede kirkebøkene. Jeg er på hytta nå, og all informasjon jeg har funnet (ganske mye på veldig kort tid! )ligger på pc'en hjemme. Der er jeg i morgen. Du må gjerne komme med informasjon hvis du har. Jeg har ikke tilgang til den boka du refererer til. Regner med at det er et annet ekteskap du ref. til?Mvh Eirin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Dette må vel være Ovedie i 1900 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=17&filnamn=f01917&gardpostnr=586&personpostnr=3789&merk=3789#ovre>LenkeDet rare er at jeg ikke finner Ovedie i Kvæfjord i 1875, men jeg finner denne piken her selv om navnet ikke stemmer helt. Hun kan jo være en sønnedatter.LenkeHans var enkemann i 1900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eirin Høiby

Skal sjekke dette når jeg kommer hjem. Får lære meg å kopiere på cd så jeg kan ta det med meg 'på tur'. Som sagt- jeg har funnet masse på nettet, og kan gjerne formidle det til de som ønsker. Siden Edlund hadde 17 barn må det jo være en stor etterslekt. Vet om minst 4 barn i live! Mvh Eirin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.