Gå til innhold
Arkivverket

[#41797] Karen Bertine Andersdtr., Lindås,Hordaland


Gjest Wenche Waler
 Del

Recommended Posts

Gjest Wenche Waler

Hei!Søker foreldrene til Karen Bertine Andersdtr. f. 1823-1885, Lindås. Og mormor og morfar til Karen Bertine. Håper noen kan hjelpe.Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ottar Eliassen

Den personen som det vises til i FS tror jeg levde til 26/6-1903 og er født i 1823-24-25, alt etter som. Hun bodde da i Kvalvåg i Lindås. Mannen Mons Mikkelsen dør i 1885. Har heller ikke funnet andre i området med lignende navn og Herdlø/Manger som føde sted. Eller er det en annen person Wenche leter etter? mvh oe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Waler

Hei !Takk for alle svar.Det stemmer at min Karen Bertine Andersdtr. var gift med Mons Mikkelsen.( mine tippoldeforeldre)Har notert at Karen Bertine også døde i 1885,men det kan godt være feil.Hvorfor jeg ønsker å få vite foreldrene til Karen Bertine er at jeg gjennom en gammel slektning nettopp har fått vite at de mener hun er datter av kong Oscar I. Jeg vet ikke om dette er tilfelle,men hun påstod at moren fikk hjelp fra den kant. Traff kongen gjennom sin onkel som var stortingsmann.Er sikkert vanskelig å finne ut av om dette er tilfelle.Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ottar Eliassen

Hei Wenche. Har sett at du har aner fra Lindås. Har trødd mine barnsben på gården der Karen og Mons bodde. Hva het stortingsmannen? Hvordan er du i slekt med henne? Jeg kjenner mangen av nålevende etterkommere. Har aldrig hørt at disse var av kongelig slekt, men mennesker er mennesker så... Kan noen se hva som står om henne i Bygdebok for Lygra av O. Ones? Vist du ikke vil nevne nålevende er m.adr. nesskogen@c2i.net mvh ottar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.