Gå til innhold
Arkivverket

[#41804] Hvem var faren? Torsken,Troms


Gjest Torill Norseth
 Del

Recommended Posts

Gjest Torill Norseth

Jeg har en Hjalmar Martin Johansen f. 18 jan 1902 i Gryllefjord. Hans mor har jeg fått oppgitt som Marie Jakobsdatter f. 1873 i Barbogen. Men hva heter faren? Er det noen som har lett tilgang på kirkebøker herfra? Hilsen Torill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elin H. Skibenes

I dei skanna kyrkjebøkene for Berg og Torsken, fann eg denne (nr 2): [url="http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20060427020145.jpg>LenkeSer at fødselsdatoen er 8/1 og ikkje 18/1 som du skreiv, og navnet på mora er ikkje det same, så det er kanskje feil person, men fann i farten ikkje andre som passa. Her er dei same folka i 1900:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill Norseth

Det er et lite mysterium her.For å få vite riktig navn på foreldrene, bør jeg nok finne vielsen til Hjalmar Martin Johansen og Margrethe Oline Wilhelmine Jørgensen.Deres første barn ble så langt jeg har funnet,født i 1925.Så da burde de være viet et år eller to før det.Der vil det antagelig stå navnet på Hjalmars far, og da burde min forvirring være over.Men jeg er ikke sikker på hvor i området de giftet seg. Hilsen Torill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Ta en titt på den skannede klokkerboka 1922-1933 for Berg og Torsken Viede 1925 side 80 Her finnes Margrete Oline Wilhelmine Jørgensen,men f.år og mannens navn stemmer ikke helt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.