Gå til innhold
Arkivverket

[#41819] Gamle foto fra Lier og Drøbak?


Gjest Gunhild Svendstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunhild Svendstad

Hei.Er det noen som vet om det er mulig å finne gamle foto fra Lier og frogn/drøbak ? Er det noen som har et tips om hvor det er lurt å lete er jeg veldig intressert.Jeg er særlig intressert i foto av Hans Peter Ellefsen som var sorenskriver i Drøbak fra ca 1814 og fra gårder i frogn og fra gårder i Lier. Det hadde vært kjempegøy!Håper noen har noen tips.Med hilsen Gunhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mai Berggren

Hei!Bor selv på Nesodden, og i lokalavisa her som også dekker Drøbak er det støtt og stadig gamle bilder. Kolonnen heter 'Follo før' og avisa heter Akershus Amtstidende, kalt 'Amta' Når det gjelder bilder fra Nesodden så er de ofte utlånt av Nesodden historielag. Kanskje det er noe tilsvarende for Frogn/Drøbak.Evnt. ta kontakt med avisa! Håper dette er til litt hjelp!Mvh. Mai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunhild Svendstad

Hei igjen.Takk for svarene Mai og Steinar. Jeg har sett dette Steinar. Intressant lesestoff. Men det er dårlig med bilder av Ellefsen.Men det står derimot mye intressant.Hei og takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Halvor Stokke

HeiDu kan jo kikke i Norske Gardsbruk, bind VII, Buskerud Fylke I, av 1948. Her finner du alle gårdene i Lier avbildet, med div opplysninger om størrelese og eiere.Bør kunne skaffes via lokalt bibliotekMvh Halvor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunhild Svendstad

Hei Heidi! Takk for svar. Jeg er intressert i gårder med navn Egge,Hennum vestre,Gullaug,Sørsdal,Viulstad, mehren, justad. Uff dette ble visst mye.Men jeg er særlig intressert i Egge Sørsdal og Vestre Hennum.Gunhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva McKenna

Hei Gunhild!Det er et foto av Hans Petter Ellefsen, samt en del informasjon om sorenskriver Ellefsen i Knut Dørum's Frogn Bygdebokverk Bind II.Kilden er oppgitt å være 'Drøbak-bilder fra svunden tid'.Mvh fra øya

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunhild Svendstad

Hei igjen!Takk for svar Heidi og Eva. Disse bøkene må jeg bare se til å få lånt. Intressant! Jeg sender min adresse til deg Heidi.Takk så mye.Gunhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.