Gå til innhold
Arkivverket

[#41822] hilmar rødfoss i hurdal


Gjest Bente Borgen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bente Borgen

Jeg har endelig funnet at min farfars søster, Minda Jensine Martinsen f. 22.06.1893 giftet seg med Hilmar Olsen Rødfoss, f. 25.08.1889. Han var fra Hurdal og de giftet seg i Hurdal. Men her slutter det...... Og nå ønsker jeg veldig å finne ut om de har evt. etterkomere.... ? Noen som vet ?Mvh Bente Borgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Borgen

Fant av skannede kirkebøker disse barna: Signe, f. 1920, Gunvår Katrine f. 1922 og Frida Henriette f. 1924. Hvordan kan jeg finne ut om disse lever eller evt. barn?Mvh Bente Borgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Borgen

Takk for svar, Jan Peter! Nei, jeg har ikke vært i kontakt med noen ennå. Fant dette i går kveld. Vet jo ikke om de kaller seg Rødfoss heller, men sansynligheten er vel stor for at det ble etternavnet deres. Minda er den eneste av farfars søsken vi ikke har visst noe om, så etterkommere i live ville vært stort....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heljar Westlie

Nå ble jeg nysgjerrig. Kommer Rødfoss-navnet fra gård/plass i Hurdal eller er det av innflyttere? Ev. fra hvor?Raufoss het frem til ca. 1906 Rødfos, som kom av gården Rødfos. Den gården kan med sikkerhet føres tilbake til 1600-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Synnøve Fagerli

Hei. I følge bygdeboka hadde Hilmar og Minda disse barna: Mimmi, Signe, Gunvor, Frida, Ove, Marie og Lillian. Ove tok over Raufossen etter faren. Det bør nok være flere etterkommere i Hurdal tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Borgen

Takk for alle svar. Joda, småbruket Rødfoss ligger i Hurdal, visstnok opprinnelig under prestegården. Hilmar var forpakter der. Spennende at gården kan føres tilbake i flere hundreår.... ?Mvh Bente Borgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Synnøve Fagerli

Faren til Hilmar brukte Rødfoss fra 1880. I bygdeboka står kun brukere fra ca. 1850. Det er ihvertfall to etterkommere som er i telefonkatalogen som du har fått lenke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.