Gå til innhold
Arkivverket

[#41823] Identifisere personer på bilde fra hol,buskerud.


Gjest Anne Grete Raaen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Grete Raaen

Jeg har et bilde, sannsynligvis fra min tippoldefar Aslag/k Gunvaldson,Haugen`s begravelse i Lien,Hol i 1927. Har vært i kontakt med Hol Folkemuseum, som kunne gi meg disse opplysningene:(Presten som står heilt t.h. likna svært på Eugen Eriksen. Han var prest i Hol frå 1921 til 1931, så bildet er ant. teke i den perioden.Har sett nærare etter i arkivet, og fann bildet du sendte. Det er teke av fotograf Arne E. Grøvo (1892 - 1961). Det er sparsomt med opplysningar på bildet, men det står følgjande: 'Må være en begravelse i Lien (området mellom Kvisla og Geilo). Baker Bakkegård, Knut Pukerud blant mange andre'. Bildet har følgjande nr: HBA.92002-03147 (Grøvo samlinga). Håper det kan hjelpe deg vidare i leitinga av personar. Kanskje du kjenner nokon eldre i Lien (Bakkegård, Pukerud) som dreg kjensel på nokre av dei på bildet?)Jeg tror det må være noen av hans barn med familie som står nærmest kisten, disse har jeg de fleste opplysninger om, og det hadde vært artig å eventuelt fått identifisert disse på bilde. Mvh Anne Grete

bilete1217.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ottar Solberg

Dette var et interessant bilde også for meg. Aslak Gunvaldson Haugen var bror til min bestefar, Ola Gunvaldson Haugen - Lauvrud. Han døde også i 1927. Flere av personene på bildet synes kjente for meg, men jeg trenger litt mer tid for å prøve å identifisere dem. Jeg tror jeg kjenner igjen Knut A. Pukerud, Lars L. Bakken. Olav L. Bakken. Jeg har et flott bilde av din tippoldefar som jeg legger ved, du har sannsynligvis dette bildet?

bilete1219.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Grete Raaen

He:-)! Nei,hadde ikke dette bildet fra før, satte stor pris på det.. Og venter spent på videre identifikasjon.Takk så langt! Mvh Anne Grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Fantastiske fotoer,har sendt begravelsesbildet over til min tremenning på Lien i Skurdalen (Geilo). Hun driver med lokalhistorie. Regner med at hun og mannen finner ut av det.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Grete Raaen

Kan bare si Tusen takk igjen jeg, for veldig god hjelp. Til Ottar: hvis du har opplysninger ut over fødsel,dåp og konfirmasjon for Ola Gunvaldson,Haugen,Lauvrud og/eller noen av de andre i familien/slekta hadde jeg satt stor pris på disse da jeg ikke har stort mer enn det. Du kan gjerne kontakte meg på mail: ag-raaen@online.no. Ellers blir det veldig spennende å høre hva som blir funnet ut om bildene.Takk igjen! Mvh Anne Grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Anne Grete Raaen

Tar opp igjen dette innlegget. Jeg har fått endel flotte innspill og vet nå navnet på mange på bildet, men vet fortsatt lite om personene fra min slekt, så hvis noen har innspill mottas de med takk:-)! Mvh Anne Grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Grete Raaen

Tar opp igjen dette innlegget. Jeg har fått endel flotte innspill og vet nå navnet på mange på bildet, men vet fortsatt lite om personene fra min slekt, så hvis noen har innspill mottas de med takk:-)! Mvh Anne Grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Arnfrid Mæland

Hei Anne Grete,fikk akkurat julehilsen fra min tremenning på Geilo, Hildegun Lien, - hun lurte på om fotomysteriet ble løst til jul.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.