Gå til innhold
Arkivverket

[#41836] S&F - Anne Olsd. Glosvik - født 1811 - Hvem var hun ?


Gjest Svein Arne Opdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Svein Arne Opdal

Min tippoldefar Hans Monsson Nordgulen giftet seg i 1836 med Anne Olsdtr. Glosvik (hun skal være født ca. 1811. Hvem var hun, og hvem er hennes foreldre ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

På Glosvik i Eivindvik 1801 bor det en Ole Jørgensen, 18 år og ugift [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=97&filnamn=f11411&gardpostnr=24&personpostnr=414&merk=414#ovre>Lenke. Finner en Svanilde Nilsdatter på Kiælby i Eivindvik i 1801, hun er ni år eldre: Lenke.I 1802 gifter Ole Jørgensen Golsvig seg med den samme Svanilde fra Kielby

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

I IGI finner jeg at Anne har flere søsken, alle døpt i Gulen: Jørgen, døpt 29.1.1803 Nils, døpt 1.8.1804 Matthias, døpt 11.4.1807 (døde i 1818 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=118&filnamn=GULEDO16&gardpostnr=202&merk=202#ovre>Lenke) Anders, døpt 18.2.1810 (døde få dager etterpå Lenke). Kan Anders ha vært tvilling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Ole Jørgensen Glosvik var sønn av Jørgen Olsen, 53 år, og Anna Trulsdatter, 58 år. I 1801 finner vi også besteforeldrene til Ole på gården, dvs. farfar Ole Jørgensen på 82 år og Brithe Mikkelsdatter på 78 år.Finner en Jørgen Olsen Glosvik som blir gravlagt i 1800 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=125&filnamn=guledo79&gardpostnr=2080&merk=2080#ovre>Lenke ?? Kona Anna Trulsdatter dør i 1821 Lenke.Finner at en Brite Mikkelsdatter Glosvik gravlegges i en alder av 88 år i 1800 Lenke. Og finner en Ole Jørgensen Glosvik som gravlegges i 1800 i en alder av 79 ½ år LenkeHer er det en del å sjekke opp, ser det ut til…Det finne si allefall skifter etter noen av disse personene, og opplysninger om innholdet i skiftene kan du ev. høre om i DA’s arkivforum.Brite Mikkelsdatter Lenke, Jørgen Olsen Lenke og Ole Jørgensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Har du anene til Hans Monsson Nordgulen?Jeg har en del om hans aner, men det er noen jeg ikke har funnet mer om.Hans mormor Marte Lassedtr Tveit, har du noe om henne, år osv. ?Hans oldemor Gjertrud Jensdtr Eivindvik?Hans oldemor på farssiden Magdelie Thomasdtr Molde?mvh Kjellaug kellypetit@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arne Opdal

Takk for intressante henvisninger og spor Grethe. Absolutt verd å studere videre. Kjellaug: Min farmor Berte Helene Rutle er barnebarn av Hans Monsson Nordgulen. Det jeg har av opplysninger om slekten bakover er mye hentet med din hjelp i tidligere sammenhenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Kan legge til at jeg har Anna Olsdtr Glosvik som död 1 mars 1883.Da har du heller ikke funnet noe om disse personene jeg nevnte ovenfor?Vi har felles tipper fra Takle da-:)mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Hersvik

Kan bekrefte at det Grethe har komme med stemmer med det som står i Bygdebok for Gulen. Her følger litt info.Ola Jørgensson, f. 1720 vart g. m. Brite Mikkelsdtr. Glosvik, f. 1712. Begge dø i 1800. Sonen Jørgen f. 1748 g. 1780 m. Anne Trulsdtr. Opdal, f. 1744. Sonen deira Ola f. 1783 g. 1802 m. Svanhild Nilsdtr Kjellby, f. 1775.Fld til Svanhild; Nils Anderson Kjellby, gravlagd 1824 g. II. 10.7.1775 m. Marte Jørgensdtr. Åmdal (skifte i 1791).Fld. til Nils: 'Ein Anders Olsson' g. II 13.11.1729 m. Magdeli Pålsdtr Stemnebø, f. 1687, d. 1731.Fld til Anne Trulsdtr: Truls Aslaksson Norddal (skifte i 1760) g. III 12.7.1739 m. Brite Persdtr Myre (skifte i 1746).Svanhild dø 6.3.1846 og Ola d. 6.1.1850. M.v.h. Gisle Hervik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.