Gå til innhold
Arkivverket

[#41851] Lauritz (Lars) Torstensen, 1678-1721, Østre Aker, Akershus


Gjest Arne Kjetil Andersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Kjetil Andersen

Lauritz, sønn av Torsten Gundersen, 1652-1721, fra Øvre Øyen, Sør-Odal og Magdalena (Mallene) Gundersdatter, 1640-1695, fra Holmen i Vestre Aker ble født på Rustad gård ca. 1678.Han overtok Langerud gård 1695-1721 etter sin far som også eide Rustad gård 1677-1721.Lauritz hadde antagelig iallfall 3 sønner (døtre kjenner jeg ikke til, men sikkert det også) nemlig Kolbjørn 1701-1765, Even og Peder. Alle 3 er nevnt på Langerud som faddere og cautionister seg i mellom. Jeg vet heller ikke hvem han var gift med.Er takknemlig for enhver hjelp til å finne mer håndfast 'bevis'/opplysninger om ovennevnte, samt spør samtidig om noen kjenner til opphavet til Magdalene (Mallene) Gundersdatter fra Holmen ?Det som forvirret meg litt til å begynne med var at Mallene og Torsten hadde en sønn til som het Lars f. 1695. Han vet jeg ble gift med Marthe Pedersdatter og hadde Langerud gård en periode etter broren Lauritz og dennes sønn Peder Larsen på midten av 1700-tallet.Mvh Arne Kjetil Andersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.