Gå til innhold
Arkivverket

[#41854] Noen som har kunnskap om Sofienberg/Kampen i 1930 åra, personer som bodde der ?


Gjest Anne Lene Hagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Lene Hagen

Jeg lurer på om noen som sitter på en slik kunnskap. I og med at dette er så nye ting, så legger jeg ikke ut noe info om de personer det gjelder, men kun om hva jeg lurer på. Kanskje noen som kan vite noe kan kontakte meg privat ?Jeg søker en fødsel på Oslo kvinneklinikk hvor barnet ble døpt i Petrus/Sofienberg, året er 1934.Dåpsattesten her stemmer ikke hverken når det gjelder hvor barn er født/døpt. Hva er da alternative steder ? Både fødsel og dåpsinnførsel finnes ikke i de aktuelle kirkebøker det henvises til.Det farsnavnet vi har oppgitt, har jeg muligens funnet på Kampen i Hedmarksgata. Noen med kjennskap til personer som levde i Hedmarksgata ?Det er denne faren jeg ønsker å finne, men vet omtrent ingen ting om han, kun et navn, ca f.år, og et ca område i landet han kan ha kommet fra.Barnets foreldre var ikke gifte. Finnes det noen mødrehjem f.eks ?Hvordan var praksis med dissentere i området ? Ble de ført i kirkeboken ? Finnes det egen kirkebok for dissentere ? Hva med evt historielag i området ?Noen som kan ha noen tips om hvordan jeg kan finne denne faren ?Jeg kan gjerne kontaktes på alenehagen@hotmail.com. Hilsen Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein Eriksen

Hei Anne Lene.Kan adressebøkene på Oslo Byarkiv gi et svar på søken etter faren som står nevnt nevnt på dåpsattesten....Videre får du vel tilgang til de kommunale folketellingene frem til 1945...Bare et tips.MvhStein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei Anne Lene! Hedmarksgata går fra Strømsveien bort mot Kampen. (Forbi Jordal Amfi, Vålerengas ishockey-hall). I gamle dager gikk grensen mellom Kampen og Vålerenga under Jordal Amfi (Hovinbekken).Det finnes gode historielag både på Kampen og Vålerenga. Jeg vet dog at Vålerenga Historielag ikke har noe særlig slektshistorie, selvom de har mye person-historie.Send meg gjerne en e-post, så kan jeg se hva jeg kan finne ut.Lnormann@c2i.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Hei både Laila og Stein.Om du mener det Laila så sender jeg deg gjerne en mail, men mulig det blir først i morgen. Akkurat nå sitter jeg på statsarkivet med adressebøkene. så det blir nok sene kvelden innen jeg kommer hjem.Det blir mulig først i morgen jeg sender mailen til deg og Stein. Så får vi se hva timene her bringer. Takk til dere begge. Hilsen Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.