Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Britt Iren Neergård

[#41863] Underoffiserskolen i Bergen

Recommended Posts

Min bestemors onkel døde i 1896 mens han var elev ved underoffiserskolen. Er det noen som har kjennskap til om det allerede da var vanlig å ta 'klassebilde'? Hvor kan slike bilder evt finnes i dag ?På forhånd takkBritt Iren

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Terje Sande

Bergen har et eget skolemusem som bør vite dette Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipset. Finner litt om underoffiserskolen, men det ser ikke ut til å være bilder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Signe Marie Solheim

Jeg har en bok etter min oldefar som heter 'Underofficerane ved Søndre Bergenhus regiment 1911 - 1930'. Der er det bilder og en bitteliten biografi om hver enkelt offiser. Boken ble laget i 1929/1930, og går bare tilbake til 1911, da underofficersforeningen ble stiftet. Der er ingen fellesbilder, og det står at de har strevet med å få tak i bilder av alle, så det spørs om det fins noe 'klassebilde' fra 1890-årene. Men lykke til! (Boken er trykket på Webergs boktrykkeri i Oslo i 1931). Mvh Signe Marie Solheim

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for informasjon. Da får jeg vel bare slå meg til ro med at det ikke finnes noe bilde av han fra 'skolen'.Mvh Britt Iren

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.