Gå til innhold
Arkivverket

[#41894] Gabriel Gustavsen 1875 og Bolette Paulsen/Karlsen fra Røyken Buskerud


Gjest Wenche Geitsund
 Del

Recommended Posts

Gjest Wenche Geitsund

Lurer på hvor det ble av denne familien. Broren til Gustav, Alfred Gustavsen, min oldefar, (riktig at de ikke har samme etternavn) er omtalt i tema nr 37248 og nr 41666. Gabriel og Bolette giftet seg i Røyken i mai 1900. Gabriel er født 28/6 1875 i Røyken og Bolette er født 1873 Gullhaugene Lier og konfirmert i Frogner i Lier i 1888. Hans far er Gulbrand Gustav Martinsen og hennes far er banevokter Karl Paulsen. I 29/7 1900 fikk de en datter ved navn Thora Johanne Gustavsen. Jeg kan ikke finne mer om denne familien. Familien til min oldefar påstår at Alfred Gustavsen og Josefine Karoline Jensdatter hadde en datter ved navn Thora. Denne Thora har jeg ikke funnet i kirkebøkene. Nå kan det jo tenkes at Thora i begge tilfeller er en og samme person. Noe kan ha hendt med Gabriel og/eller Bolette. Dette tilfellet med Thora har vært en virkelig nøtt for meg og jeg ser det nødvendig å henvende meg til ekspertene her på forumet. Hilsen Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellef Ellefsen

Hei igjen. Se døpt pige nr. 28 året 1901 i Røyken.Tora Amalie var f. 24/3, hjemmedøpt 30/3 og døpt i kirken 30/6. Hendes fader er feilaktig? ført med etternavnet Gudbrandsen. LenkeMontro om kirkeboksiden lar seg åpne? Mvh Ellef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Geitsund

Takk Ellef:-) Dette skal jeg skynde meg å slå opp. Trodde jeg hadde kikket på det som var, men tydeligvis ikke. Kommer tilbake med resultatet. Hilsen Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Geitsund

Hei igjen! Familien lurer på hva som skjedde med henne vider. Hun ble skjelden nevnt. Undres på om hun døde tidlig eller kanskje flyttet. Hilsen Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Geitsund

Hei igjen! Familien lurer på hva som skjedde med henne vider. Hun ble skjelden nevnt. Undres på om hun døde tidlig eller kanskje flyttet. Hilsen Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Geitsund

Hei! Jeg var nok trøtt sist natt, men det ble så spennende. Forsøkte å tyde de to siste faddrene oppført ved den kirkelige dåpen og de som står under hjemmedåpen til Tora Amilie, men fikk problemer. Er det noen som kan hjelpe meg med det? Se lenken i innlegg (2). Hilsen Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellef Ellefsen

Hei. Dette lenket åpner seg tilsynelatende kun hvis det sjøl finner det for godt.Klipper derfor ut fadder og legger de ved som eget bilde. Nest siste fadder er grei nok - Annette Hansen. Jeg får siste fadder til å bli Betsy Gudbrandsen. (Stol ikke helt på den). Mvh Ellef.

bilete1230.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Geitsund

Ser at det var fem faddere ved Tora Amalies dåp. Trodde førs det var fire. Kan noenn være snild å tyde det tredje navnet? For meg ser det ut som om fornavnet er Olaf, men der stopper det. På forhånd takk. Hilsen Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Geitsund

Faren til Tora Amalie hadde en søster som het Betzy. Ellef, du har nok tydet riktig. Navnene på faddere ved hjemmedåpen har jeg ikke klart å tyde enda. Hilsen Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellef Ellefsen

Dersom du lykkes med å åpne lenket i innlegg (2), kan du sammenligne etternavnet med andre faddere. Vet ikke om det hjelper stort, for her ser det ut for at kroppen som førte kirkeboka ville forsikre seg, slik at ingen i ettertiden skulle beskylde han for skrivefeil. Derfor så gåtefullt ;-)Et råtips fra min side - Olaf Hansen. Kanskje ektemannen til fadder nr.4 Annette Hansen, f.Borgersen. Mvh Ellef.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.