Gå til innhold
Arkivverket

[#41897] Petra Serina(e) f. Olsdtr. Hisken


Gjest Alf Magne Jamne
 Del

Recommended Posts

Gjest Alf Magne Jamne

Petra f. 1884 Hiskjo, Finnås, Bømlo, Hordaland, døpt: 11. april 1884 Bremnes, Bømlo, Hordaland. Hun bodde og arbeidet en stund i Stavanger. Dro til USA i 1911, og her giftet hun seg med Ole Ingmar Røisig (Røysing)(USA: ROISING).Hun skal etter sigende kommet tilbake til Norge og bosatt seg i Oslo. Jeg vet ikke om hun var sammen med Ole Ingmar da.De oplysningene jeg har mundtlig, er at hun døde i Oslo 1914. Jeg har gått igjennom kirkebøkene som er utlagt på 'nettet', men kan ikke finne hennes døds-begravelsesdato noe sted.Kan noen hjelpe meg å finne hennes dødsdata og sted? (kan også være Oslos omegn) På forhånd takk mvh Alf Magne Jamne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Alf Magne Jamne

Dette er visst litt vanskelig. Er der virkelig ingen som kan hjelpe meg å finne Petras gravplass, samt dato?Hadde vært fint om noen der ute kunne hjelpe meg. Jeg står helt fast her.Nålevende slektninger av Petra har ikke opplysninger om hennes skjebne heller.Takknemlig for svar. Mvh Alf Magne Jamne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Magne Jamne

Takk for tipset Gisle, men her var ikke mye å hente. Jeg ser ikke noen lister som kan fortelle meg om Petra og/eller Ole Ingmar var i Oslo/Akerrundt 1913-15.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Alf Magne Jamne

Er det virkelig ingen i dette landet som kan hjelpe meg å finne opplysninger om Petras skjebne. Hvor hun ble gravlagt etc.Jeg har saumfart alt som heter lister og kirkebøker (etter oppdateringen)samt Kirkegårdene som ligger ute på DisNorges webside.Er svært takknemmelig om noen svarer meg positivt på dette. Mvh Alf Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

HeiHer kommer Petra:Dødsfallreg.Oslo Skifterett 1916 Rekke 1 nr 1656 10/12 Røising,Petra,kone.I selve dødsfallsprotokollen står detNr 1656 Kone Petra Røising 32 10/12 år gl.død den 10 ds på byens sykehus Bopel Kr.sandsgt 10Etterlater mand,mek.arb.Ole Røising,Kr.sandsgt 10 ,men ingen barn med ham.Derimot har avdøde et umyndig barn før ekteskapetEier kun innbo til 2 værelser og kjøkkenHer står det ikke noe om hvor hun er gravlagt,men jeg tipper på Nordre Gravlund i Oslo som ligger ganske nær Kristiansandsgt. En telefon direkte til Gravlundkontoret der kan muligens gi svar på det.Mvh Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Magne Jamne

Hei Solveig! Endelig en ledetråd. Det er den rette Petra dette.Jeg bøyer meg i støvet og sier tusen takk for hjelpen.Mvh Alf Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Magne Jamne

Det var dette som skulle til.Jeg har funnet Petras gravsted der hvor du hentydet at det kunne være.Har fått bekreftelsen fra gravlunden i dag.Atter en gang tusen takk for hjelpen.Mvh Alf Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.