Gå til innhold
Arkivverket

[#41918] Hvor ble det av barna til Ole Johan Andersen Haugland fra Haugland på Askøy?


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Jeg har leitet i kirkebøker etter barna til Ole Johan Andersen Haugland fra Haugland søndre på Askøy men uten å klare å finne ut hvor det ble av dem. Ble de værende på Askøy eller flyttet til til andre steder?Er der noen som kan tenke seg å gi meg et tips hvor jeg kan finne dem?Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Signe Marie Solheim

Dersom du mener Ole Johan Andersen Haugland, født 11. mars 1866, så har jeg opplysninger om noen av dem iallefall :) Jeg vet hvor de seks barna fra andre ekteskapet (+ noen fra første ekteskap) ble av. Dersom vi altså snakker om samme mann... Mvh Signe Marie Solheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei Signe Marie Solheim!Hjertelig takk skal du ha for respnsen!Ja, det er rette personen som ble gift med Karoline Hansdatter Kjellevold. Hun døde i 1899. Jeg har brukt timer i kirkebøkene men har ikke klart å finne noen av dem der. Det tar 1 time å lete på 12 sider så det har vært et tolmodighetsarbeid.Jeg er veldig takknemlig for all mulig hjelp!Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Signe Marie Solheim

Ja, du skal få det jeg har. Jeg er i slekt med Ole's andre kone: Gurine Andrine Sjursdatter f 17.05 1866. De giftet seg i Korskirken i Bergen 13.10 1901. Så jeg vet mest om barna fra dette ekteskapet.Barna i Ole's første ekteskap var: Anton (f 1886), Hilda (f 1888), Konrad (f 1892), Osvald (f 1895) og Bernhard (f 1897).I andre ekteskap: Sigurd Martin (f 31.12 1901) Han var gift med Nora Malene Nilsen fra Tveitevåg på Askøy. De bodde på Haugland. To barn.Karoline (f 19.02 1903) Karoline døde i spanskesyken 20 år gammel.Gerhard (f 25.03 1904) Gift med Hjørdis Kristine Larsen fra Austevoll. De bodde i Bergen. Tre barn.Odd (13.08 1905) Gift med Sofie Ristesund fra Sunnmøre. De bodde på Haugland. To barn.Alf (28.11 1907) Alf døde av tuberkulose 14 år gammel.Martha (03.03 1910) Gift med Ingvald Haugland. De bodde på Haugland. Ett barn.Jeg har navn på barna deres også, men det er litt nytt til å skrive her, kanskje.Når det gjelder barna fra første ekteskap, så ble flere av dem værende på Askøy. Jeg har ikke flere detaljer om dem nå, men jeg kjenner et av oldebarna der, så jeg kan spørre henne. Kanskje jeg må vite litt mer om hvem du er, og om du er i slekt med henne i så fall, før jeg spør?Du kan ta kontakt med meg på e-post: sig-m@online.noMvh Signe Marie Solheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.