Gå til innhold
Arkivverket

[#41935] Furnes, Fredhjem under Store Deglum, Gunnar Simensen Fredheim


Gjest Steinar Gundersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Gundersen

Simen Johannessen (født 1845 Furnes) og Karen Gudbrandsdatter (født 1847 Nes) bor i 1900 på Fredhjem, et forpaktet stykke under Deglum store:LenkeSammen med dem bor hennes foreldre og tre barn. De to eldste emigrerte til USA mens Gunnar Simensen (født 1890, Stange) muligens ble tilbake.Jeg har oversikt over Karen og Simen hvor de kom fra. Jeg har oversikt over de som dro til USA, men har et spørsmål:Gunnar Simensen (født 1890 Stange). Er det noen som kjenner til hvordan det gikk med ham?I matrikkelutkast 1950 under Deglum store står under Gnr 272 Bnr 8 Fredhjem angitt eier Gunnar Fredheim som muligens kan være samme person. Har noen oversikt over etterkommer eller eiendommen, kontakt meg på: steinargundersen@hotmail.comUndersøkelsen gjøres for en spent etterkommer av Simen i USA. Hilsen Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Asbjørn Røsbak

Gunnar Fredhjem ble gift med Nora Engstad i 1916. Gunnar er født 1890 i Stange og faren er Simen Fredhjem. Nora Engstad er i slekt med meg i litt eldre generasjoner. De bodde i Furnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Gundersen

Takk skal du ha Asbjørn. Da forstår jeg at han brukte navnet Fredhjem og ikke Fredheim som jeg feilaktig antok. Jeg er fortsatt spent på om Gunnar Fredhjem har noen etterkommere?steinargundersen@hotmail.com bør brukes angående levende personer.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.