Gå til innhold
Arkivverket

[#41936] Søren Fredrik Eliassen (Skogmo) 1849 g,m, Karen Karoline Alexandersdatter 1849.


Gjest Unni Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Unni Knudsen

Hei.Er det noen som vet eller har opplysninger om når Søren Fredrik Eliassen født 2 aug 1849 i Brunlanes, VF og Karen Karoline Peternilla Alexandersdatter født 13 juni 1849 i Beitstaden ST. giftet seg.Har at foreldrene til Søren Fredrik heter Elias Andreassen og Oline Marie Hoffman.Barn 1. Karl Fredrik 7 nov 1868 Røros, Barn 2. Oliver Elias født 30 april Næs i Bjung.Mulig at de kan ha giftet seg, en av disse stedene. Har ikke selv funnet noe.Mvh. Unni Knudsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Marion Røen

Hei Du har ikke oppgitt fødselår for Oliver, men jeg går ut fra at dette er rett person: Lenke Her oppgir han å være født på Ørland, men jeg finner ikke dåpen hans i 1871 i mine kirkebokavskrifter. Hadde håpet å finne ut om hans foreldre var gift ved hans fødsel.mvh Aud M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Marion Røen

Født 28.03., døpt i Bjugn 13.04.1873: Anna Frederika med foreldre Frederik Eliasen Skogmo af Grong og kone Karolina Alexandersdatter (protokoll henv. 1, side 6B, nr 5 - kirkebokavskrift Bjugn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Hei og takk for svar. Ja det er nok den rette lenke. Telling 1900. Oliver Elias Alexander Fredriksen født 30 april 1871.hadde hvist glemt årtallet i farta. Lenke 1865 stemmer også, det er foreldrene til Søren Fredrik Eliasen.Brunlanes. Lenke 1900 fra Ytre Rendal, stemmer nok også, har at Karen Karoline ble enke ca 1890.Aud Marion. Synd at det ikke sto noe om at barnet var ekte eller uekte, da du fant fødsel/dåpen til Anna Frederikka. Har at hun er født i Bjung.Her en sønn til: Nils Anton Fredriksen (Skogmo) Født 13 mai 1877 Vestnes, Romsdalen???Det blir kanskje vanskelig å finne vielsen til disse to, hvis de i det hele tatt var gift.Unni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Marion Røen

Hei Unni Anna Frederika var 'ektefødt'.(Du la vel ikke merke til at jeg skrev kone ?). Jeg så også gjennom giftemål både for Ørland og Bjugn fra 1869 til 1873, men fant ikke deres vielse, dessverre. Kirkebokavskriftene jeg har starter 1869.mvh Aud M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Marion Røen

Hei igjen, UnniHer er hva jeg fant i scanna ministralbok for Bjugn, 1871; Født 30. april 1871 Oliver Alexander, ektefødt, far Fredrik Eliass. Skogsmo, kobberslager af Grogn mor Carolina Alexandersd. De bor som du skrev på Næs. Fredrik er 27 år og Carolina 22 - de har vært gift i 5 år. Oliver Alexander er nr 35 av de døpte. Da må de ha giftet seg ca 1866.mvh Aud M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt fra slektsfil på FS.Anne Fredrikke Fredriksen Skogmo gift 26/5 1894 Tingvoll Møre med Karl Gudbrand Andersen f.23/12 1867 Vardal,Hans foreldre:Anders Pedersen(Nystu)og Nikoline Larsdtr.(Rosenberg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i 1900 var også Hestehandler Karl Andersen og kone Anna Fredriksen(Skogmo) i Ytre Rendal på Sundstuen.Samt barna:Fredrik,Nikkoline,Anna og Gustava.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Hei.Takk for alle svar.Vielsen; til Karen Karoline Peternille Aleksandersdatter og Søren Fredrik ' Slidre-Fredrik' Eliassen (Skogbo). Har jeg funnet i 'Etterkommere av Karl Johan Rosenberg'. (Eller at de er gift , men uten noen dato), Lurer på hvem som har laget denne etterkommer slekta, og hvor vielsen er funnet sted. Skulle gjere hatt en bekreftele på faderen til Søren Fredrik. (Elias Andreassen)fra Brunlanes.Unni Knudsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gerd Bovold

Hei Unni! Lurer på om det ikke er Elias Andreassen du finner gift her :Lenke som nr.4 Er ikke så flink til å tyde skrifta, så du får kikke litt på den selv :-)Mvh Gerd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Hei Gerd.Jo det er vielsen til Elias Andreassen og Oline Marie Hoffman. Har den fra før. Skulle gjerne funnet vielsen til Søren Fredrik Eliassen og Karen Karoline Aleksandersdatter.Hilsen Unni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gerd Bovold

Her er de iallefall oppgitt gift under innføring av sønnens Olivers fødsel. Under foreldrenes vielsesår og måned står det et 5-tall, hva det nå enn betyr..Lenke nr.35Mvh Gerd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Hei Gerd- Takk for svar. Ser også at det står 14 på en fødsel og 3/12. Kan det være snakk om år tro?Hvis det stemmer at Søren Fredrik Eliassen er sønn til Elias Andreassen, så er han bror til min tippolde far.Hilsen Unni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Hei.Prøver igjen. Vet at Elias Andreassen døpt 26 mai 1806 Brunlanes i Vestfold og Oline Marie Nilsdatter Hoffman døpt 13 oktober 1805 Stokke i Vestfold, har en sønn som heter Søren Fredrik Eliassen født 2 aug 1849 i Brunlanes, som jeg har skrevet i innlegget, men vet ikke 100% om det er den samme Søren Fredrik som er gift med Karen Karoline Peternilla Alexandersdatter. Derfor intressert i vielsen. (Faderens navn).Unni Knudsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest eva marie kristiansen

Jeg lurer på om fødselen til Søren Fredrik kan være rett da jeg fant Else Marie født 2 august 1849 og døpt 2 september 1849 Brunlanes av Foreldre Elias Andreassen og Oline Nilsdatter.Jeg kan ikke finne Søren.Lurte på om dette var tvillinger? Eva Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Ja det stemmer det at Søren Fredrik og Else Marie er tvillinger. Har at Søren Fredrik er født på Strandpallen, Brunlanes. Ser at jeg har fått den opplysningen om han av andre, skal sjekke kirkeboka for Brunlanes. Else Marie Eliasdatter er forøverig død 11 juni 1893 og Søren Fredrik Eliassen (Skogmo) Kalt: Slidre Fredrik, har at han er død ca 1890 i Sundalen. Mvh. Unni Knudsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Ja det stemmer det at Søren Fredrik og Else Marie er tvillinger. Har at Søren Fredrik er født på Strandpallen, Brunlanes. Ser at jeg har fått den opplysningen om han av andre, skal sjekke kirkeboka for Brunlanes. Else Marie Eliasdatter er forøverig død 11 juni 1893 og Søren Fredrik Eliassen (Skogmo) Kalt: Slidre Fredrik, har at han er død ca 1890 i Sundalen. Mvh. Unni Knudsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Her har jeg gjort en feil. Søren Fredrik er født 5 april 1852, døpt 22 mai s,å. Brunlanes. Det er to av søstrene hans som er tvillinger. Anne Mathea og Inger Kristine, født 17 Mai 1844 døpt 2 Juni, Brunlanes. Mvh. Unni Knudsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Hei Eva Marie. Har du resten av søsken flokken ? Hvis ikke så kan du få mer om slekta av meg. Dette er min slekt. Elias Andreassen og Oline Nilsdatter Hoffman er mine tipp oldeforeldere.Sønnen Ole Kristian er min oldefar. Unni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eva marie kristiansen

Hei Unni jeg har at Elias og Oline fikk 7 barn de har jeg med dåp og fadder.Jeg er veldig gjerne ha mer om slekten. .Min e.Mail er jekris-2@brodpark.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.