Gå til innhold
Arkivverket

[#41938] Kirkebokoppslag Askvoll 1826


Gjest Kenneth Bratland
 Del

Recommended Posts

Gjest Kenneth Bratland

På Familysearch finner jeg at Johannes Bendiksen gifter seg i Askvoll 24. juni 1826 med Aase Hansdatter. Men jeg lurer på hvilke opplysninger som er gitt om dette paret i kirkeboken eksempelvis bosted, forlovere og eventuelle fedre.Mvh.Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Det står at brudgommen var fra Espeland, og sønn av Bendix Andersen, mens bruden var fra Systad og datter av Hans Hansen. Som forlovere står Sergeant Kleiven og Søren Systad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Hersvik

Espeland, Bø sokn: Bendik Johannesson f. kr. 1755 Avedalen, d. 1810 Espeland g. I 1784 m. Siri Olsdtr. Espeland, g. II m. Lukretia Danielsdtr., Brekken i Solvorn. Ho g. II 1810 m. Bendik Lassesson f. 1786 Tveita, d. 1851 Espaland.Johannes f. 1795, g. 1826 m. Åse Hansdtr. Systad [men finn ikkje ho nemnd under Systad, Hyllestad sokn]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Hersvik

Bendik f. 1795: [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/igi/individual_record.asp?recid=100268316771&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=Norw9SoFj&juris2=SoFj&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=Sogn+Og+Fjordane&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>Lenke.Åse var nok ikkje fødd på Systad, og dette er truleg den rette; Lenke og dermed Lenke. Og då er det vel Johannes og Aase som får born f. 1827 Mølmesdal, Lavik: Lenke / Lenke (d. 1827: Lenke) og 1834: Lenke / Lenke (d. 1834: Lenke). I tillegg, f. 1831: Lenke og f. 1835: Lenke.Eg har ikkje dødsår/dato på desse folka, men i FT1865 er dei med:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.