Gå til innhold
Arkivverket

[#41940] Rikard Johannessen i Bø.


Gjest Edle Nyborg-Christensen.
 Del

Recommended Posts

Gjest Edle Nyborg-Christensen.

Jeg kan ikke finne min morfar Rikard Johannessen i Bø I Vesterålen. Jeg ønsker, fødsel og dåp. Han skal visst være født i 1877. Ønsker og giftermålet med Petra Gabrielsen fra Eidsfjorden. Han var og gift med Petra Bentzen som var jordmor. Med henne hadde han dtr. Margit. Min Petra var kone nr. 2 Edle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Edle Nyborg- Christensen

Flott at du fant ham, men det er hans fødsel jeg ikke finner. Har lett, men begynner og tro at jeg har feil fødselsår. Skal være født 1877 i Bø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Her er det jeg fant på FS/IGI:RIKARD OLAI HAGEN RASMUSSEN Christening: 28 OCT 1877 Bo, Nordland, Norway Parents: Father: JOHANNES RASMUSSEN Mother: IDA LORENTSE OLSLars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Edle Nyborg- Christensen

Skjønner ikke helt hvor du fant Rikard. Kan du oversette til meg forkortelsen. Men etternavnet Rasmussen er vel feil . Han har i så fall fått farens navn Rasmussen. Men han kallte seg Johannessen. Alle hans etterkommere heter Johannessen. Edle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiHer fant jeg Ricard Lenke. Dette er mormonernes database i Usa. Og jeg er enig med deg at Rasmussen nok kanskje er feil, men hvis du ser på lenken i innlegg 2, så ser du at det er de riktige foreldrene. Men uansett må opplysningene fra FS/IGI sjekkes mot kirkebok. De kan inneholde feil.Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Edle Nyborg-Christensen

Oldemor hette Ida Lorentze Olsen. Faren var Ole Tomas Lorentzen. Så det er helt rett. Men kansje mormonerne skrev feil da de skrev Rasmussen. Tusen takk. Da er jeg kommet litt videre.Edle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan I. Borgos

Rikard blei sjølsagt ikke døpt Rasmussen, men bare Rikard Olai Hagen. Her har noen brukt 1900-tallets navneskikk og tilføyd noe som ikke står i kirkeboka. Johannessen er korrekt farsnavn (patronym). Forøvrig er morsslekta til Ida Olsdtr meget interessant. Få tak i den nye utgaven av Bø bygdebok (slektshistoria fra 1997).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Edle Nyborg-Christensen

Jeg skal gå på biblioteket i morgen og bestille den. Gleder meg til og lese den. Takk for opplysningen. Jeg visste ikke at det var kommet ut en ny bok. Edle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Hei! Hvis du går inn på DIS, slektshistoriske kilder og 'klikker' deg frem til Bø vil du finne en som er villig til å gjøre oppslag i slektshistorien fra 1998. Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Edle Nyborg- Christensen

Takk skal du ha. Jeg har vært på dis og funnet det. Men jeg tror jeg vil ha tak i den boken. Ser at det var 1998. Da er det godt mulig at biblioteket kan skaffe den. Med hilsen Edle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Hei! Hentet fra Johan I. Borgos hjemmeside: Bø kommune. Slektshistorie - Personregister - Par-register del 1 - Par-register del 2 Utgitt/publ. 1998, ISBN-nummer 82-994590-0-1. Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål W. Martinussen

Hei Edle. Prøv å kontakte Kulturkontoret, Bø kommune, tlf. 76114200 eller epost post@boe.kommune.no. Kanske de har noen på lager. Det var derfra jeg fikk mine så vidt jeg husker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål W. Martinussen

Hei igjen Edle. Desverre er det ikke mye å hente i Bø Slektshistorie. Hans fødsels- og dådsår er ikke oppgitt, begge ekteskapene er der (par 3823 og par 4408) men ingen barn oppgitt samt at kone nr. 2 heter Petra Danielsen her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Edle Nyborg- Christensen

Hei Pål. Petra Bentzen heter kone nr 1. Petra Gabrielsen nr. 2. Så Danielsen er feil. Men det ligner jo på Gabrielsen. Var en tur i Olderfjordeni sommer, men fikk ikke tid til og reise til Bø. Jeg skal helt sikkert nord igjen om noen år. Hadde en krasj på maskinen , så jeg har mistet bildene fra deg og det du har sendt ellers. Må begynne på nytt. Lærer aldri, vet du. Hilsen Edle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.