Gå til innhold
Arkivverket

[#41945] Paul Nekkolai Alexander Kristiansen.


Gjest Edle Nyborg-Christensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Edle Nyborg-Christensen

Jeg tror Paul brukte etternavnet skrevet med Ch. Men det kan godt være at han blev dpt. Kristiansen.Han er født i Sverige , kansje i Malmøhus. Født i Juli 1901. Foreldrene het Niels Kristiansen ,fra Norge og Hilma Alina Gunnar fra Finnland. Kan noen hjelpe meg med og finne døpen på han. Paul kom til Bergen rundt 1904-5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Edle Nyborg-Christensen.

Nei. Vet ikke helt om han var konfimert. Men muligheten er jo der. Jeg vet at han giftet seg i 1940,. Har funnet ut hvor han bodde i Bergen i 1924-25. Jeg tror kansje han bodde på Nordnes da fam. kom til Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mary-Ann Hersvik Strøm

Hei Edle !Nordnes hører vel til Nykirken, gjorde i allefall det da jeg var der som barn.Der finnes også en kirke på Klosteret, men nå husker jeg ikke hva den het.Ellers takk for sist.. jeg har tenkt lenge på å sende deg en mail, men så har det vært så travelt lenge.., har vært på flyttefot til Solund, er endelig kommet noe lunde i orden og har min første kveld på stasjonær PC her i kveld :-)Mvh Mary-Ann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Edle Nyborg_Christensen

Har desverre mistet din adr. i en krasj på maskinen. Skal prøve og finne ut hvor han Paul bodde , tidligere da han kom til Bergen, Hvor langt bakover finnes det postlister? Jeg har og mistet alt slektsstoff og bilder jeg fikk av deg ,i en krasj på maskinen. Hilsen Edle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke dåpen på Paul,men mora.?Om du ikke alt har den da.Hilma Alina isaksdatter Gunnar f.4/8 dpt.9/8 1874 Hollola Hame Finnland.Foreldre:Isak Gunnar,Amalia Johansdtr.Bjørk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette også fra FS:Nils Kristiansen f.4/8 1874? Eller er det sammenblanding med Hilma og egentlig født 8/2 1854?Gift 26/4 1901 Halland Sverige med Hilma Alina Gunnar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Edle Nyborg-Christensen

Farfar er født i Sparbu og bosatt i Egge , Steinkjær. F. 18-3 1854. Farmor er født i Hollola, Finnland Hilsen Edle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Edle Nyborg- Christensen

Ja, de blev gift i 1901 . Jeg har ett flyttningsbevis hvor det står at de blev gift den 26 april 1901. Hvordan fant du giftermålet? Hilsen Edle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Edle Nyborg-Christensen

Ser av konfirmantlistene at Paul er dpt. 8-9-1901. Stedet er Barløf, Malmøhus. Hvordan finner jeg det? Giftermålet hvordan finner jeg det? Edle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Edle Nyborg-Christensen

Paul jobbet hos Gerdt Meyer Bruun. Han fikk fortjenestemedalje i sølv fordi han hadde jobbet der lenge. Det blev holdt en jubileumsfest der. Jeg vet ikke årstall. Der blev tatt bilder . Paul var og på de bildene. Desverre har jeg ikke de bildene , men hvis noen kan hjelpe meg,finner vi kansje noe stoff om dette. Har søkt på nettet men har ikke funnet noe. Med hilsen Edle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.