Gå til innhold
Arkivverket

[#41949] Kristiansund - Bolsø - Knut E. Kleve og Antonette Augusta Kjønning?


Gjest Anders J. Moen
 Del

Recommended Posts

Gjest Reidun Søbstad

Jeg finner et ekteskap i Family Search i Nykirken i Bergen,19. juli 1818, mellom Anthonetta Augusta Kjønning og Johan Christopher Cold.Jeg finner også en pike på 2 år med samme navn i Bergen i 1801-tellingen Lenke .Kan det være en kandidat? Hun kan jo ha blitt enke og giftet seg igjen med Knud Kleve.mvh Reidun Søbstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidun Søbstad

Fra 1865-tellingen i Kristiansand finner jeg denne familien. Konens pikenavn er Klewe, og hun er gift med en bergenser med etternavnet Cold! De har også en datter med samme for- og mellomnavn som Anthonetta Augusta Kjønning.LenkeKan denne Bergithe Augusta Col, f. Klewe, være datter av Knud E. Kleve og A.A. Kjønning?Reidun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders J. Moen

Jeg har skaffet med en ny Kleve-utfordring.Hansine Cecilie Kleve, 13 år i 1865, var 'til hjelp i huset' hos sakfører Carl Flock i Florø. Hun står oppført som født i Kristiansund i folketellingen 1865.Noen som vet noe om henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders J. Moen

Takk!Her for vi jo frem at hun er født i Kinn og ikke Kristiansund. Hun omtales også som Karl Johan Jensens stedatter sammen med Bernhard Kristoffer Kleve og Augusta Antonette Kleve.Her må det være en sammenheng med Antonette Marie Knutsdtr. Kleve gift med Elias Tobias Evenson Årsvold i Florø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Lars Løberg

Knut og Antonette giftet seg i Domkirken 23. oktober 1831. [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?show=428&uid=5982&urnread_imagesize=full&hode=nei&ls=1>Lenke Her får vi også bekreftet Reiduns formodning om at det er samme pike i folketellingen 1801. Knut var igjen sønn av instrumentmaker Anders Rognaldsen Kleiven, noe som også fremgår av at dennes sønn Rasmus Cornelius var Knuts forlover i 1831.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.