Gå til innhold
Arkivverket

[#41957] Ole Olsen og Cecilie Larsdtr Sandvoll, Kvinnherad, forfedre?


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Johan Arthur Hansen

Ola Olsson Sandvoll f.1757 d.1818 og som var gm. Sissela Larsdtr.Ølfarnes f.1766 d.1842 var sønn av Ola Simonsson Aksnes f.1716 d.1795 som ble 2 g. gift i 1751 med Guro Olsdtr. Leirvik f.ca 1727 d.1793. Ola Simonson er bror til Lars Simonsson på Ølfarnes. Kilde: Skånevik soga nr.1 side, 143/144. Sender deg en mer utførlig rapport senere idag. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Tusen takk, da skulle det være avklart, og det med Lille Brandvik var et klart villspor, men sånn er det noen ganger,Da har jeg Oles far allerede i mitt slektstre, men trenger opplysninger om Guros familie.Takk til alle som har bidratt.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Skålnes

I Skånevikssoga finn eg andre foreldre til Cicilia: Lars Arentson Ølfarnes 1742-1821 og Brita Persdtr 1738-1825. Dei står som nr. 663 og 664 i lenken under 13. Hans navn er skrevet litt feil, ser det ut som. Brita Persdtr har ukjend opphav. Ho var først gift med Anfinn Nilsson Ølfernes 1742-64, og fekk ein son f. og d. i 1865 med han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Jeg vet egentlig ikke, opplysningen om at Cecilia kan ha vært datter av Lars Simonsen er gitt i (12).Ser ut for at her er divergerende opplysninger om denne familien et eller annet sted. Vi får se hva som kommer videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.