Gå til innhold
Arkivverket

[#41969] Lars Andersen Veen, Stange, Hedm. gift når?


Gjest Per Pedersen Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Pedersen Hansen

I min mors familie har jeg funnet en kar som heter Lars Andersen Veen, f. 24.10.1869. Foreldre: Anders Larsen og Marthe Larsdatter.Lars ble gift med Martha Hansen f. 1881, vet ikke hvor hun er født. Har til nå funnet en datter, Gunvor Margrethe, f. 24.11.1910. Lars og Martha bodde da på Thorkildsstranden i Stange, Hedmark. Lars står da som kjøbmand. Broren Ole, gift med Pauline Pedersdtr (min bestetante), var også kjøbmand/handelsbetjent på Gillundtrand, Stange.Lars hadde også andre søsken: Martin, f 11.05.1875, gm. Marie Andreasdtr, Anna, f. 29.09.1881, Marie, f. 02.01.1887.Men så er spørsmålet, når og hvor ble Lars A. Veen og Martha Hansen gift? Har lett i alle kirkebøkene for Romedal, Løten, Stange og Hamar, uten resultat. Kan noen hjelpe med tips/råd?Mvh Per Pedersen Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Pedersen Hansen

Hei Grethe og takk for svar. Tror du kan ha funnet den Lars A. Veen som jeg har lett etter i Stange. Grunnen er nok at han holdt hus på Lillehammer den tiden. Kanskje han ble gift der også? Nå har jeg litt mer å gå etter. Får se om jeg finner ham som utflyttet fra Stange osv. Takk så langt Grethe.Mvh. Per P. Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.