Gå til innhold
Arkivverket

[#42000] Hasvik/Sørøy i Finnmark


Gjest Rolf Magne Kirkbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Hei Har et spørsmål Hvilke kirkebøker skal jeg se i for Hasvik/ Sørøy i Finnmark / prestegjeld sokn? kan noen hjelpe meg? Mvh Rolf Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullbjørg Storvik

Til Rolf Magne. Hasvik er eget sogn fra slutten av 1800tallet. Inntil da delte de sogn med Loppa. Men Sørøya er også delt, slik at den nordøstlige delen av øya gikk under Sørøysund event. Hammerfest landsogn. Det spørs hvilke årstall du er ute etter. Lykke til. Gullbjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Hei fra ca 1900 til 1930.Er kanskje ikke lagt ut ennå det som jeg vil ha tak i.spørs om jeg må ha kirkebøker fra statsarkivet i Tromsø mvh Rolf Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullbjørg Storvik

Om du ikke finner de på scannede lister så må du låne de på microfilm. Har selv skullet sett på micro fra den tiden, men det har ennå ikke lyktes mitt nærbibliotek å få låne filmer. Det ligger filmer på arkivet i Tromsø, men det er vel et stykke fra Saupstad og dit. Kanskje du heller skal spørre på nettet etter det du søker, det er alltid noen som kan bidra. Gullbjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Hei det spørs om jeg må ta å maile til statsarkivet i Tromsø å spørre om de kan hjelpe meg.Kan hende at den personen jeg leter etter er født rundt 1919-1920 og skal være fra Sørøya og heter Åge til fornavn etter opplysninger som jeg har fått men det er dårlig med pers data da Mvh Rolf Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Rolf  Magne Kirkbakk

Hei Jeg lurer på om det står noe om denne personen jeg søker i Bygdebok for Hasvik.Jeg har fått vite litt mer at denne mannen omkom på sjøen i 50 årene.Er det noen som vet og kan si noe om denne Aage ( Åge) Olsen.Ikke sikkert at etternavnet er riktig.Hadde vært greit å fått hjelp til dette. Mvh Rolf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.