Gå til innhold
Arkivverket

[#42010] Martin Kristian Sten og Anne Katrine Fredriksdatter (Paasche ?) Bjørnør


Gjest Klaus Johnsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Klaus Johnsen

Ifølge Sømna Gård og Slekt bind III side 85 hadde Martin og Anne dattera Magdalene Fredrikke, født 1869. Hun ble gift med Ole Edvard Olsen på Vik i Sømna.Jeg er på jakt etter anene til Magdalene.Etter det jeg har informasjon om, skal Anne Katrine være født Paasche, i så fall må det vel være henne vi finner her: LenkeI tilfelle ovenstående medfører riktighet; Kjenner noen til foreldrene til Frederik og Nella ?Martin Sten har jeg ikke info om. Mvh Klaus Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Ved vielsen til Fredrik Kristian Jørgensen og Nille Birgitte Nilsdtr. Troneng i Bjørnør 12-5-1845 er Fredrik sine foreldre nevnt som Jørgen Mathias Johansen Paasche og Ane Catrine Drejer. (Fra Fam.search). Finner også ei Nille Birgitte Nilsdtr. Troneng f. 22-5-1822 i Bjørnør med far Nils Andreas Olsen Troneng. Hvis det er riktig er det vel han vi finner på Throning i 1801[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=257&filnamn=f11632&gardpostnr=17&personpostnr=395&merk=395#ovre>Lenkeog da er vel dette faren til Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klaus Johnsen

Hei Takk for svar. Ane Cathrine Drejer har jeg gift med Eilert Fredrich Johansen Paasche (han født 1750 Børsa). Ingen barn. Eilert gift (2) Karen Dorthea Kroppe født 1765. Barn av Eilert og Karen: Ane Cathrine Eilertsdatter Paasche født 1788, gift 1812 Jørgen Mathias Johansen Paasche født 1790 Hofstad, Bjørnør. Etter det jeg kan se, var Ane Cathrine Eilertsdatter og Jørgen søskenbarn. Mvh Klaus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.