Gå til innhold
Arkivverket

[#42019] Hvorfor har grønnfargen blitt borte?


Gjest Svein Arnolf Bjørndal
 Del

Recommended Posts

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

For et par uker siden eller så forsvant grønnfargen på 'mine' innlegg (de temaer jeg enten selv har opprettet eller svart på) på min pc, mens den fortsatt er å se på jobb-pc'en.Hjemme har jeg Windows XP og på jobb Windows 98, begge steder benyttes Internett Explorer, selv om den på jobb er en 'steinalderversjon', som ikke lenger kan oppdateres.Stikkordet er antagelig oppdateringer: Hjemme oppdaterer pc'en seg automatisk med ujevne mellomrom, mens det aldri skjer slike oppdateringer på jobb.Jeg går ut fra at jeg dermed må innstille ett eller annet på pc'en min hjemme for å få tilbake grønnfargen. Men hva? Og hvor? Kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Du har mist kontakten med korga di. Tenaren vår veit rett og slett ikkje at du er du. Om namnet ditt ikkje står oppe (bak det blå DA-ikonet) må dulogga på på nytt. Om namnet står der er grunnen at du sist du logga på eller skrive eit innlegg brukte ei anna epostadresse enn du tidlegare har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Nix. Navnet står der, og jeg har alltid brukt samme e-postadresse, nemlig min private, også når jeg er på DAs sider fra jobben.Nå logget jeg meg ut og gikk inn igjen, men alt er fortsatt like blått her hjemmefra. Når jeg kikker på innholdet i kurven, er også alt blått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Høyrest merkeleg ut. Det betyr at nettelsaren din ikkje oppfattar stilarket (beskrivelsen av korleis tekst skal visast)på ein rett måte. Srleg om dei blåenen lenkene dine også mangla understreking har eg vanskar med å forstå kva som skjer hos deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Nei, noen understreking er det nok ikke, da hadde jeg saktens ikke behøvd noen grønnfarge, heller, da temaene uansett hadde stukket seg ut.Vel, det er jo ikke verdens undergang dette, og alt annet funker jo. Men da forstår jeg det slik at det ikke vites om jeg kan foreta noen konkrete justeringer i min nettleser for evt. å få tilbake grønnfargen, som forsvant fra den ene dagen til den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Eg plar ikkje bruka Internet Explorer så eg er ikkje så god på innstillinga. Men etter å ha kika rundt var det ikkje så vanskeleg å finna innstillinga:Gå inn på Verktøy, vel Alternativ for Internett. På fremste sida (Generelt) finn du knappen Tilgjengelighet. Trykkjer du på den vil du sikkert sjå at det er haka av påførste linja (Ignorer farger som angitt på Web-sider). Fjern dette krysset og du burde vera attende til det normale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Dette hørtes ut som en god idé, men der var det nok ingen kryss eller haker på noen av linjene. Årsaken må derfor ligge et annet sted. Jeg vil likevel takke for bryderiet og for godt forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.