Gå til innhold
Arkivverket

[#42020] Hvem var Elses mann?


Gjest MayBritt Widén
 Del

Recommended Posts

Gjest MayBritt Widén

Jeg etterlyser mannen til Else Olsdatter Fuglsbö född 1850.I tellingen 1900 for 1416 Kirkebö står det at Else er enke. Når var hennes mann fött og når döde han og hva hette han? Kan noen hjelpe meg med dette?Finns der noen som har en bygdebok og kan fortelle meg litt om familien.De bodde altså på gården Fuglsbö gårdnummer 13 krets 2 herad Kirkebö. ble det gjort noe skifte på gården etter hans död?Ja dette ble mange spörsmål håper noen har svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Else var gm Nils Lasseson Vamraak (1842-1898). Else døde i 1934. Else og Nils hadde 12 barn, tre av dem døde som små. Hun ble gjengift med Markus A Dyrdal i 1906; ingen barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MayBritt Widén

Hadde hun 12 barn? Altså 9 som levde i vksen alder? Jeg har bare funnet 5+ 1 pleiesönn Alfred Thorsteinsen Fuglsböfödd 1891. Hvem var han sönn til og hvorfor bodde han der? Takk for raske svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Først Alfred; han var uekte sønn av Torstein Jonsson Stranda og Synneva Nilsdtr Fuglsbø. Hun hadde også en uekte søn, f 1904, Selmer, med Hans Bergeson Søreide. Både Alfred, moren Synneva gm Erik Odland (vet ikke fra hvor), og 4 av Else og Nils sine barn emigrerte til USA. Skal se om jeg kan finne dem.De øvrige;Sofie f 1875 gm Severin Lilleøren Vik, en sønn Nils f 1903 i Kyrkjebø.Johan f 1879 Fuglsbø gm 1) Berta Jensdtr Søreide, barnløse. 2) Johan Lasseson Stronda, 1 barn Aslaug f 1917.Ola f 1883 d 1916 Ugift.Lovisa f 1885 gm Bernt Bråstad, Bøfjord.Hansina Danilla f 1888 gm Ola Husabø, Leikanger. 2 barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MayBritt Widén

Kom til å teke på en sak, hva det familien Fuglsbö som eide gården de bodde på? Solgte de den til noen utenom slekten eller hva hende med gården?¨ MVH MayBritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.