Gå til innhold
Arkivverket

[#42054] Skifte Fjaler SF Katrine Olsdtr Blakstad


Gjest Randi Nesje Myhr
 Del

Recommended Posts

Gjest Randi Nesje Myhr

Det står to skifter etter Katrine Olsdtr Blakstad Ytre Dale 12a side 89b 1812-1817 og 12b side 242b 1817-1821. Jeg lurer på om en av disse er min 3 tippoldemor som hadde vært gift med Søren Pedersen Blakstad. Ved giftermål i 29 mai 1776 kalles hun Berthe Catherine og bosted er oppgitt til Vårdal. Hilsen Randi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Det eldste skiftet er datert 27. september 1814 og er hos ekteparet Mattis Tostensen og Catrine Olsdatter, begge i live. DE hadde sammen datteren Susanne Mattisdatter, g.m. Hans Olsen Håland, mens hun også hadde barna Ole Sørensen, Inger Sørensdatter, g.m. Bernt Olsen Vårdal og Marte Sørensdatter, 36 år.Det ble skiftet etter Catrine Olsdatter 23. feb. 1818. Hun etterlot seg barna Ole Sørensen, i Bergen, Marthe Sørensdatter, 39, Inger Sørensdatter, g.m. Bernt Olsen Vårdal og Susanne Mattisdatter, g.m. Hans Olsen Blachstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Nesje Myhr

Flott, takk skal du ha. Da har jeg funnet riktig Catrine, som også kalles Berthe Catherine ved giftermål med Søren Pedersen( død 25 des 1788). Finner giftermål med Mattis Tostensen Mork 12.07.1790. Randi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.