Gå til innhold
Arkivverket

[#42075] Buksnes 1877 - 1911


Gjest Birger Skjønhaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Skjønhaug

Søker kirkebøker og andre oppslagsverk i fra denne perioden. Buksnes i Nordland mellom 1877 og 1911. Det jeg leter etter er slektsnavnet Kuntze.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Skjønhaug

Hei.Det kan være en av etterkommerne til familen i buksnes ja, det var en fam. som flyttet til reine. Men de fikk mange barn, som igjen kan vare far/mor til denne personen. Hvor fant du personer som erså unge ?Mvh Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei navnebror.Har du undersøkt etterkommerne til August Ferdinand Kuntze som bodde på Moskenes, Flakstad? Han hadde i alle fall 9 barn. Christian Kuntze - hans sønn - hadde 10 barn.Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Skjønhaug

Takker og bukker Birger F. Joda, nå tror jeg at jeg har funnet alle mann i lofoten-området. Eneste jeg ikke har funnet ut ennå er når og hvordan August Ferdinand Kuntze døde. Du skriver at han sønn Christian Kuntze fikk 10 barn...jeg har bare funnet 8, vet heller ikke hvordan når og hvordan han døde heller.Mvh Birger S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Skjønhaug

Hei.Skjønner. Ja det har jeg slitt med å finne ut slike ting uten og måtte bla i scannede kirkebøker...Hvordan klarer du å finne ut det der så kjapt ?...finnes de scannede bøkene som søkbare baser også?Mvh Birger S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Ja, 'slitt med å finne' det har såvist jeg også, men god hjelp fra familie, venner, kirkebøker og ikke minst her i dette forumet så har jeg funnet litt. Jeg har jo to onkler som ble gift inn i Kuntze-slekta og en fikk etterkommer som hjalp meg i gang. Men hun er nå 91 år så nå kan jeg ikke regne med hennes hjelp mer.Der er kirkebøker på nettet også fra Flagstad både scannet og noe som er søkbart. Christian Michael giftet seg 25.8.1884 i Moskenes, Flaktstad, NordlandLykke til! Du finner nok ut av det!Mvh.Birger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Skjønhaug

Hallo.Takk for hjelpen igjen Birger F. ja det skal ikke være lett...jeg får søke videre. Hvilke 2 damer var det de onklene dine giftet seg med ?. Lykke til selv.Mvh Birger S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

De to damene var Anette, f. 1890 og Sigrid, f. 1893.Når det gjelder lenken, så skjønner jeg ikke hvorfor den ikke virker. Jeg la den inn på forskriftsmessig måte, men, men: det skal ikke være enkelt det som er skakt!Mvh.Birger F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Skjønhaug

Birger F. hva heter de onklene dine som giftet seg med Anette og Sigrid.jeg har kommet et skritt videre...takk til alle for tipsene.Mvh Birger S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.