Gå til innhold
Arkivverket

[#42085] Døde i Bergen under krigen 1940-1945!


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Jeg mener at jeg har vært borti en oversikt over personer som døde p.gr.a. krigsherjinger i Bergen, men kan ikke nå huske hvor jeg så det. Jeg leter etter en familie som omkom i 1944.Er det noen som vet!Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hjertelig takk Lars Ove!Det er sikkert den jeg har sett, men der skjedde også noe den 29.10.1944 hvor hele familien døde, mann kone og en datter.Jeg finner navnene på registrerte graver for Solheim, Bergen, men bare navnene og ingen fødselsår eller dato.Er der ellers noen som har historien om hva som skjedde? Jeg har forstått det slik at det var ved et uhell at bomben falt.Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hjertelig takk Jan Oldervoll for linken! Men dessverre så virket den ikke. Jeg får bare opp denne meldingen: 'En feil har oppstått. Institusjon: bergen ; Side: publikasjoner/nettutstillingar/bergenbomb. Vennligst kontakt systemansvarlig'.Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Hei BirgerDet var rart. Jeg får linken opp. Prøver igjen: LenkeNår det gjelder den store eksplosjonen i Vågen 1944 (rett ved Bryggen), var et skip fullt av eksplosiver som gikk i luften, vistnok ved et uhell. Jeg var på en spasertur for noen år siden på Sandviksfjellet, noen kilometer unna, og der ligger det rester av enten en bombe eller torpedo, så det må ha vært et skikkelig smell.Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Jeg får akkuat den samme meldingen i dag også: 'En feil har oppstått. Institusjon: bergen ; Side: publikasjoner/nettutstillingar/bergenbomb. Vennligst kontakt systemansvarlig'.Mvh. Birger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Birger:Prøv følgende:Gå inn på 'www.riksarkivet.no', så 'arkivverket', så 'aktuelt', så 'nyheter'. Så blar du deg ned til november 2004Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Strømme

Birger:Lenken til dette registeret er av uvisse grunner ubrukelig. Men jeg har funnet frem en direkte lenke til den siden du mest sannsynlig er interessert i: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hjertelig takk for det Kristian Strømme!Ja, lenken var ubrukelig. Hadde trodd at de hadde oppgitt personalia for den enkelte, men nå har jeg fått det som jeg egentlig ville finne ut av, nemlig hva tid familien Arne Pedersen var født!Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.