Gå til innhold
Arkivverket

[#42118] Sverre Alexander Nord /Rasmussen f 1889


Gjest Ottar Eliassen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ottar Eliassen

Hvem var far til det første barnet, hvem var hennes foreldre? 1889 Des 18 Des 22 Sverre Alexander Nøstegaden 38 1869 Ugift Berentine Christine Nord u Nykirken 1894 102 Jul 14 Aug 12 Halfdan Nord m Arbeidsmand Halvard Halvardsen Værftsgade 6 1872 1871 Berntine Kristine Nord. Jeg gjør litt undersøkelser for en som leter etter sine aner. Fra henne ha jeg fått opplyst at det hun har tater i slekten. Noen som er godt innepå taterslekt rundt Bergen. Vet ikke sikkert hvilken side av Beste eller olde foreldrene det er, men all informasjon taes imot med takk.mvh Ottar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ottar Eliassen

Hvem var far til det første barnet, hvem var hennes foreldre?1889 Des 18 Des 22 Sverre Alexander Nøstegaden 38 1869 Ugift Berentine Christine Nord u Nykirken1894 Jul 14 Aug 12 Halfdan Nord m Arbeidsmand Halvard Halvardsen Værftsgade 6 1872 1871 Berntine Kristine Nord.Jeg gjør litt undersøkelser for en som leter etter sine aner. Fra henne ha jeg fått opplyst at det hun har tater i slekten. Noen som er godt innepå taterslekt rundt Bergen. Vet ikke sikkert hvilken side av beste eller olde foreldrene det er, men all informasjon taes imot med takk. Er OBS på f:1869/1871 på henne. Skrivefeil?Innleggene har ikke blitt slik jeg har skrevet dem? Noen som har hatt samme problem? Har idag blitt avlogget fra forumene, normalt sett ligger jeg alltid pålogget. Men pytt pytt. Taknemmelig for all hjelp.mvh Ottar(varmt i Bergen i dag Arnfrid?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ottar Eliassen

Jo, der er 2 Sverre Alex(k)ander f: 1885 / 1889: Sønnen til Berentine er vel den jeg leter etter, men hvor kom hun fra? Har søkt på Nord i 1665/1900 men sliter med å finne gode kandidater. Nord er et navn som er brukt mange plasser, og når hun er født i 1869, så kan hun vere død i 1900. Vist hun ikke er født i Bergen eller død i Bergen, ikke enkelt. Men det er vel slik det er, stange hode i 'muren' blir påsteått å vere sundt ;))mvh Ottar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ottar Eliassen

Den i 1885 er feil person. Har gåttlitt fort. Se LenkeDette stemmer med barn og mor. Jeg vet hva som skjedde videre, men ikke hvem far var,holder nå på med at de skal kontakte eldre ifamilien som kansje kan rettlede litt.mvh Ottar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ottar Eliassen

Takker til Carsten og Rune. Søkte på de Nord som lå nermere. I den tiden lå Ålesund nermt Bergen. Tenk fiske/sjøfart. Er interessert i å finne ut hvem far til Sverre Alexsander er? Er han fra Bergen?mvh Ottar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Her gifter hun seg med Halvor Nikolai Fredrik Halvorsen i 1891.LenkeMen om han er far til Sverre Alexander, det sier historien ingenting om.Har du fått sjekket hva kirkeboka sier ved dåpen, og hva med konfirmasjonen til Sverre Alexander? Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

I følge fattigmanntallet var Sverre Aleksander først hos Karl Larsen, Haustad, Manger, deretter på Halland.Men noen tatertilknytning har vi vel ikke funnet enda...Sundts arkiv, dekker det perioden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ottar Eliassen

Har noen her noe som knytter Sverre Alexander til moren? Og kan bevise det? Jeg er åpen for alle ting. Han kan ha blitt 'utplasert' av fattigvesnet. Dette var ikke uvanligt på den tiden. Alt med takk.mvh Ottar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.