Gå til innhold
Arkivverket

[#42118] Sverre Alexander Nord /Rasmussen f 1889


Gjest Ottar Eliassen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ottar Eliassen

Mange hjertlige takk for god hjelp. Jeg hadde selv rotet meg borti sønnen til brusfabrikk arbeideren (6). Nå vet vi hvem moren er, men hvem er rette faren? Han heter nå Johan Rasmussen, så det er greit. Får se hva jeg finner videre.mvh Ottar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ottar Eliassen

Sverre Alexander's mor døpt i Ålesund:21.08.1870 1870 Ålesund E Berntine Christine f: 10.09 1869 Far Arbd. Gift Iver Knud Nord Ålesund f: 29.09 1837 g:1863 Mor Gift Gurine f. Aas Ålesund f: 13.06 1840 g:1863 Fadder Madm. L. Bache K Fadder Frøk. O. Smith K Fadder Petter Tønnessen M Fadder Carl Buch MDet er vel ikke tvil om at denne er rett.mvh oe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Det tror jeg, men jeg ser at Gurine er f 1840 noen steder, men det kan være en forveksling mellom 9 og 0.Forøvrig er temperaturen i Bergen kl 14 offisielt 26,1 grader, men hos meg i skyggen viser den nå bare 25,7. Skal på fotosafari til Øygarden og Hellesøy i ettermiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Sandblost

I fattigmanntallet (jfr lenke i innlegg 14) er Gurine Ivarsdatter enke etter Ivar Olsen Nord, altså ikke Iver Knud(sen) Nord jfr innlegg 28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Hun fikk en Sverre Aleksander i 1888 også, men som døde.Vet ikke hvordan denne linken fortoner seg, men søket var Gravlagde i Bergen 1881-1911 'etternavn inneholder' 'Nor' Viser at hun trolig fikk barn helt til 1890-1891.Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ottar Eliassen

Hei! Ser at Berentine gifter seg igjen i 1903 med: Eirikur Magnusson sømand Island 71 Bertine Halvorsen 2/arbs enke Aalesund 69 Okt 03 1902 NK. Finner henne ikke senere. Flyttet til Island?mvh oe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest John Aalen

Hei OttarDenne tråden er nå gammel, men har i det siste også vært borti denne slekta men da i hovedsak anene til Laura Josefa Hansdatter. Fant du noen gang spor av omstrifere blant dine søk ?Hilsen J Aalen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ottar Eliassen

Hei!Nei, jeg har ikke funnet noen direkte tilknytning til omstreifere.Men det er fremdeles en del igjen å lete etter i denne slekten.mvh Ottar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Herfindal Johannessen

Vet ikke om du er klar over det, men i denne nettutstillinga om 'Fattigvesenet i Bergen stift 250 år' er familien til Gurine omtalt under overskrifta 'Kjeldene i praksis' Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.