Gå til innhold
Arkivverket

[#42126] Oppslag Leikanger bygdebok, Husabø


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Er der noen som har tilgang påLeikanger bygdebok, bind 1 Gardssoga. Av Per H. Bøthun. Trykket: 1965.Leikanger bygdebok, bind 2 Ættesoga. Utgitt 1979. Av Roald Lyngvær.og som kan se hva som står om'Ola Larsen Husebö f. 1887 i Lekanger. Han gifta seg (gang nummer 2?)med Hansina Darnille f. Fuglsbö.Jeg vil gjerne vite så mye som mulig, hans forfedrer, hvordan de bodde eventuelle sösken og at han skulle ha värt gift en gang tidigere og fått to barn i det ekteskapet.'Jeg spør på vegne av MayBritt Widén, Örebrose forøvrig debatt [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe?slag=listinnlegg&debatt=brukar&temanr=42112&sok=&startnr=&antall=&spraak=&nr=3&antinnlegg=6#anker>Lenkeog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!I Leikanger bygdebok II under Husabø - side 164 - finner jeg følgende:Lars Erikson Husabø 1852-1936 gift 1. 1873 m. Kristine Olsdtr Hov 1853-1883 gift 2. m. Marta Olsdtr Henjum 1854-1946.5 barn i første ekteskap: a. Marta 1873- utv. Amerika 1892 b. Brita 1876 - utv. Amerika 1893 c. Erik 1877 - fortsatte på Husabø d. Olaf 1880-87 e. Kristian 1882-8 barn i 2. ekteskap:Johan 1885-96Ola 1887 - gift og busett i BergenKristen 1887 - gift og busett i BergenAndreas 1889 - utv. til Amerika 1903Lars 1891 - flytte til Bergen 1916Ingeborg 1894-94Ingeborg 1895-1939 ugiftJohan Ivar 1898 - 1916 ugift.Vil du ha mer bakover, kan jeg slå opp.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MayBritt Widén

Hei Odd Brede Hva glad jeg blir det er så moro å få vite litt om sin familie.Er det for mye om jeg spör deg om å titte om du finner noe lenger bak i slekten også? Kan du også se om Ola (min farfar) var gift 2 ganger? Hun döde visst og det samme skulle hans 2 förste barn ha gjort.Når gifta han seg med Hansine Darnille f.Fuglsbö(min farmor)? Var hun hushjelp hjemme hos han i hans förste familie?Gården tilhörde den familien eller forpaktet de den.Uff nu får jeg vel gi meg men det er jo så spennende! MVH MayBritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke til ekteskapene til Ola - går ikke fram av bygdeboka. Men jeg finner en mengde aner bakover. Kanskje jeg heller skal sende disse pr. epost dersom du oppgir din adresse.Det blir kanskje først i kveld.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.