Gå til innhold
Arkivverket

[#42127] Ole Olsen Saupstad, Nordland


Gjest Rita Grøtte
 Del

Recommended Posts

Gjest Rita Grøtte

Min tipp tipp oldefar Ole Olsen Saupstad er i folketellingen for 1665 oppgitt å være født i Meldal prestegjeld. Dette ligger i Sør Trøndelag. Han er født ca. 1810-12. Han var gift med Kirsten Anna Pedersdatter, fra Borge prestegjeld (lofoten)I tellingen 1865 er de oppgitt med 4 barn som bor hjemme. Er det noen som har opplysninger om Ole og hans foreldre osv. Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Det finnes bygdebøker både både for Meldal og for Ringebu, men det er litt pussig at det er oppgitt to ulike fødesteder.Han kan kanskje ha hatt opphold begge steder. Håper noen kan sjekke disse to bygdebøkene ellers må du låne dem. Ja, det er spennende å se hva man kan finne.Disse fant jeg på nettet:Einar Hovdhaugen: Bygda vår. Lokalhistorie for Ringebu. Utgitt av Ringebu historielag 1976. 292 s. innbHavdal, Olaf. Meldal Bygdebok. Orkanger: Meldal kommune. Bd. I - Bygdesoga til ikring 1700- Frå åndsliv og kulturarbeid gjennom tida Bd. II - Bygdesoga frå ikring 1700 til våre dagarDu kan lage et nytt tema der du spør om noen har tilgang til disse bøkene og kan gjøre oppslag for deg. Lykke til!Vennlig hilsen IE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita Grøtte

Hei Inger og tusen takk skal du ha, de har sikkert disse bygdebøkene på biblioteket i Bergen, jeg tar meg en tur sporenstreks i morgen. Takk igjen. RIta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.