Gå til innhold
Arkivverket

[#42155] Eide/Averøy: Vassgård


Gjest Randi Hagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Randi Hagen

Hei! Ønsker opplysninger om etterslekta til Elias Børresen Vassgård f. 1870 Gloppen, gift før 1900 med Marta Løvesdatter f. 1871 Eide. De bodde på Vassgård i Eide ved FT1900 og hadde da sønnen Bernhard f. 1900. Kjenner også til at de senere fikk datteren Olga Marie (1906) - og Olgas etterslekt kjenner vi godt. De andre søsknene til Olga vet vi ikke hvem var, og dette ville det ha vært spennende å vite mer om. Siden opplysninger om nålevende ikke skal legges ut her, send det gjerne til min mailadresse randihag@hotmail.comTakknemlig for hjelp!Mvh. Randi Hagen, Oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Hagen

Hei, Jeg er mest interessert i etterslekten på Eide og andre steder. Det skal være slik at endel av barna i søskenflokken ble igjen på Eide da familien flyttet til Averøya. Det kan være at det står noe om dette i bind 3 av Averøybøkene - så jeg skal uansett sjekke der. Takk for tipset Ingrid! Hilsen Randi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Dyrli

HEI! Vassgård er omtala i Eideboka b. 2 -1998 - Jonny Lyngstad. Under plassen Myran (s.82) er Elias og kona Marta (hennes far var Løve Hansen, Øvergarden Vassgard)omtalt. De fikk 8 barn: 1. Bernard f.1900 g. 1923 m. Kristine Larsdtr. Dahl. Bosatt Sveggen, Averøy. 2. Løve, f.1900. Vokste opp i Hagå Halåsen og reiste ca. 1920 til USA. 3. Knut Gunnar, f.1903. Han vokste opp på Reitan, Strand. Slo seg senere ned i Sveggesundet Averøya. 4. Ingar, f. 1903 (tviling).Han vokste opp på Synnate, Uglestad. Gift og bosatt Sveggen, Averøy. 5. Håkon, f.1905. Gift og bosatt på Ødegård, Averøy. 6. Olga Marie, f.1906 g og bosatt på Heggeset, Avrøy. 7. Trygve, f.1909 g. og bosatt i Sveggesundet, Averøy. 8. Marta Elise, f.1910 g. og bosatt Hoset, Averøy.I Eideboka står det mer informasjon bl.a hvem hver av søskena var gift med og mer informasjon om Elias og Marta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.