Gå til innhold
Arkivverket

[#42172] Rakel (Rachel) Elisabeth Larsdatter, Norbostad Tjøtta


Gjest Jan Bjørn Iversen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Bjørn Iversen

Rakel Elisabeth Larsdatter giftet seg før 1820 med Zacharias Hallesen (1794-1856), Norbostad Tjøtta. Han har jeg endel opplysninger på. Rakel har jeg ingenting på, annet enn at hun skal være fra Tjøtta hun også. Men dette er jo usikre opplysninger. Hun burde finnes i FT 1801.Er det noen som kan hjelpe meg her?Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Har sett igjennom diverse skifter fra Tjøtta for perioden 1780-1880 for å se om hun var nevnt i skifte etter foreldre eller ev søsken, men fant ikke noe.Har sett i FT1801 også, men ikke funnet noen Rakel Larsdatter i Alstahaug prestgjeld. Du sier hun skal være fra Tjøtta, hva er kilde for det?Nærmeste jeg fant var ei Rachel Larsdatter 6 år i Hemnes (Rana prestegjeld). [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=13&filnamn=f11833&gardpostnr=103&personpostnr=1548#nedre>LenkeI FamilySearch IGI fant jeg at hennes navn er Rachel Elisabeth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Jeg søkte på nett etter Zacharias Hallesen. Fant da ditt innlegg på DIS Norge (under Alstahaug) hvor du spør om det akkurat det samme. LenkeJeg har tydeligvis svart på det da også, men da med lenke til Frode Holthes slektssider. Sannsynligvis etter å søkt på nett etter Zacharias Hallesen, og funnet han på Frodes sider.Du bør sjekke dine innlegg, og du bør skrive at du har lagt samme spørsmål ut flere steder, selv om det er ei stund siden.- Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Sund

Hei!I skifte etter faren Lars Olsen og mora Ane Pedersdatter på Mellingjord i Hemnes 1845 er Rachel Larsdatter gift med Zacharias Haldsen (Hallesen) Nordbostad i Tjøtta.Hennes foreldre er Lars Peder Olsen fra Valla i Hemnes f.1758, d. på Mellingjord 18.okt.1845 og Anna Pedersdatter fra Mellingjord f. 1763 d. 4.aug.1845. Det er skifte etter dem på Mellingjord i Memnes 1845, Kilde: skifter fra Hemnes/Moe 1811-1845, s. 55-56 av Svein EdvardsenBygdeboka Gård og Slekt i Hemnes skal ligge ute på internett, du kan også låne den på fjernlån på ditt bibliotek. Frode Holt har også denne slekta på sin database.Hilsen Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Bjørn Iversen

Takk til dere begge. Nå har jeg fått masse bekreftelser på henne. Ser at Frode Holthe har fått dette med siden jeg besøkte siden hans sist.Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.