Gå til innhold
Arkivverket

[#42178] Jakob Martin Mikkelsen Davanger f 1806 1869, bosatt i Fana


Gjest Signe Marie Solheim
 Del

Recommended Posts

Gjest Signe Marie Solheim

Ja, jeg hadde dødsfallet. Men jeg finner ikke graven på Fana kirkegård. Den kan selvsagt være slettet, eller ligge en helt annen plass. Jeg finner heller ikke noe mer om barnet/a hans. Jerat er jo et noe uvanlig navn, så han skulle det vært greit å finne - hvis det da ikke er noen skrivefeil der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Hvis du leter etter dødsannonsen ved Jakob's død i 1962 i den avisa som er aktuell for dette området, finner du sannsynligvis navn på eventuelle barn og hvilken kirkegård han ble gravlagt på. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Signe Marie Solheim

Ja, nå er jeg sikkert skikkelig dum, men gjør jeg det? Jeg har bare erfaring fra lokalavisen her på Askøy på mikrofilm, og der er det ikke med dødsannonser. Men for Jakobs vedkommende var det vel Bergens Tidende som var aktuell, og den fins på mikrofilm på biblioteket i Bergen, det vet jeg. Og der er altså dødsannonser med? Det var jo storartet! Tusen takk for hjelpen, alle sammen! Da blir jeg sittende med mikrofilm i uoverskuelig framtid... Mvh Signe Marie Solheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Kan dette stemme?JAKOB MARTIN MIKKELSEN DAVANGER Father: MIKKEL RASMUSSENMother: ANNE JACOBSDATTER DAVANGERSpouse: KAREN DORTHEA ANDERSENMarriage: 25 JUN 1900 Fana, Hordaland, NorwayHusband Age at Marriage: 31 Wife Age at Marriage: 27 --------------------------------------------------ANNA MIKKELSEN DAVANGER Birth: 01 MAR 1901 Fana, Hordaland, NorwayDeath: 28 NOV 1941 Father: JAKOB MARTIN MIKKELSEN DAVANGERMother: KAREN DORTHEA ANDERSEN-------------------------------------------------- ANDERS MIKKELSEN DAVANGER Birth: 02 JUN 1903 Fana, Hordaland, NorwayFather: JAKOB MARTIN MIKKELSEN DAVANGERMother: KAREN DORTHEA ANDERSEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Kan bekrefte det som jeg har funnet i IGI om giftermålet. I skannet kirkebok for Fana 1898-1907, ekteskap, s. 104, nr. 8: 25. juni 1900 – Jakob Martin Mikkelsen og Karen Dorothea Andersdatter. Det står at han er født 1869 Davanger og hun er født 1873 i Fana.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Den Jerat Jakobson Salbu som er f.1897 er sannsynligvis sønn av tjenestepiken Karen Dortea Andersdtr. og handelmannen ungk. Jon Davidson Lindegjerde. Han rette navn er Gerhard Lindegjerde og er f. 24.2.1897 i Fana. Se utdrag fra kirkeboka. Mvh. Johan Arthur Hansen

bilete1267.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Signe Marie Solheim

Hjertelig takk, begge to! Da har Jakob 'mistet' et barn og fått to nye :). Det er sikkert graven til Anders du har funnet på Møllendal, Grethe. Tusen takk!Og det var spennende opplysninger om Jerat/Gerhard. Da er jeg ikke i slekt med ham, men litt spennende å følge opp likevel...I FT 1900 står det at Karen var født i 1883, men det må være feil. Da var hun bare 14 år da Gerhard ble født! Da hun døde er fødselsåret oppgitt til 1873, og det rimer bedre.Takk igjen! Mvh Signe Marie Solheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.