Gå til innhold
Arkivverket

[#42186] Bygdebokoppslag i Ætteboken for Kyrkjebø, Lavik Sogn & Fj.Trenger hjelp


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Guri Olsdatter Mannebrekke ble født 22.2.1827. Foreldrene het Ole Sjurson og Gjertrud Kolbeindsdtr.De kom fra gården Mannebrekke. Kan noen gjøre oppslag for meg for videre opphav? Med vennlig hilsen Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Ola IVARSON Mannebrekke (1793-1840) gm Gjertrud Kolbeinsdtr Dyrnesli (1798-1832) i 1823; Ivar 1824-1826, Guri 1827- gm Ivar Hansson Nordeide til Mjelleli, Teigen 1814- (8 barn), Knut 1829-1829 og Ivar 1829-1891 Mannebrekke gm Gjørond Arnesdtr Vadheim (9 barn). Ola gift 2. gng med Haldis Nilsdtr Berge i 1832. Ingen barn nevnt. Haldis gift 2. gng med Gullak Larsson Klævoll i 1840. Barnløse.Gjertrud druknet utenfor Ljotebø sammen med tre andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Olas foreldre:Ivar Olsson Mannebrekke (1761-1805) og Guri Knutsdtr Hovland (1767-1821) (4 barn, 3 av dem levde opp. alle bosatt i Kyrkjebø)Guri gjengift 1806 med Aslak Arnesson Klævoll. (3 barn, alle bosatt i Kyrkjebø) Aslak gjengift med Gjertrud Lassesdtr Tveit i 1826.Gjertruds foreldre:Kolbein Arneson Dyrnesli (1762-1826) og Pernille Hansdtr Løbø (1757-1820) (6 barn, alle bosatt i Kyrkjebø)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Ivars foreldre:Ola Sjurson Mannebrekke og Gjertrud Torsteinsdtr Løbø. (6 barn)Guris forldre:Knut Olsson Hovland gm Seselje Aslaksdtr Klævoll i 1763. (5 barn)Kolbeins foreldre:Arne Gullaksen Teigen gm Kari Sjursdtr Dyrnesli i 1759. (9 barn)Pernilles foreldre:Hans Person Austrheim gm Sigrid Torsteinsdtr Løbø i 1748. (8 barn) Hans var først gm Åse Jonsdtr Løbø i 1742.(2 barn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

helt ok, det er jo dette vi holder på med en del av tiden;Dette er også min slekt; Knut og Seselje er mine 4-tipper. Det er dessuten min morfar og min grandonkel som har skrevet Kyrkjebø-bøkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.