Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Birger Skjønhaug

[#42190] Fridrich f. 1782 i Bergen ?

Recommended Posts

Gjest Birger Skjønhaug

Søker Fridrich Willhelm Kuntze, han giftet deg i Bergen 29.10.1813 med Anne Helene Andersdatter,sammen fikk de 6 barn, men hvor kommer han i fra ? Har funnet masse rundt han og familien hans, men finner ingen ting i Bergen eller andre steder om når han er født/døpt, noen som har noen tips ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Yngve Nedrebø

Jeg finner ikke noen Kuntze hos Sollied, heller ikke i registeret til Bergen borgerbok. Men jeg ser at 'mad. Kundze' døde i Bergen 14. feb. 1830, 44 år og 2 måneder gammel etter 17 års ekteskap med gjenlevende mann. 8 barn, av disse var fire i live da moren døde.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Birger Skjønhaug

Hallo.Jeg har bare funnet 6 barn. Hvor fant du dette, har du en lenke eller noe slikt ? Barna jeg har funnet er Frideriche, August, Fridricha, Christine, Gerhard og Carl. Mvh Birger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Yngve Nedrebø

Opplysningen er hentet fra Wieseners 'Dødsfald i Bergen', som igjen er bygd på teksten i dødsannonsene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Birger Skjønhaug

Hvor finner jeg denne ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Yngve Nedrebø

Det er en trykt bok: Dødsfald i Bergen 1765-1850 / utarbeidet av A.M. Wiesener. Utgitt av Bergens historiske forening, 1925. 272 s. Eksemplarer finnes NBO NBR STAVMUS UBB UBTØ UHS.Statsarkivet i Bergen har en skannet utgave.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Birger Skjønhaug

Tusen takk for opplysningen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.